مقالات

نکات مهم درباره باتری ابزارآلات شارژی

نکات مهم درباره باتری ابزارآلات شارژی

باتری های ابزار قابل شارژ، راهی مناسب و مقرون به صرفه برای تامین انرژی ابزارهای بی سیم شما هستند. با این حال، نکات مهمی وجود دارد که باید هنگام استفاده از این باتری ها در نظر داشته باشید. در این مطلب از ابزارمال، به بررسی همه جانبه نکات مهم درباره باتری ابزارآلات شارژی می پردازیم تا به شما کمک کنیم از این ابزارها به شکل معقول و ایمن استفاده کنید. پس با ما همراه باشید!

انواع باتری ابزارآلات شارژی

در ابتدای این مطلب به بررسی انواع باتری ابزارآلات شارژی می پردازیم تا در وهله اول با آن ها و عملکردشان آشنا شده و سپس به سراغ نکات مهم نگهداری آن ها برویم.

انواع باتری ابزارآلات شارژی

باتری لیتیوم-پلیمر (Li-pol)

باتری لیتیوم – پلیمر که به عنوان جدیدترین باتری ‌های مورد استفاده در گوشی ‌های هوشمند نیز شناخته می شود، یکی از انواع باتری ابزارآلات شارژی است. این نوع باتری به عنوان نمونه کامل شده لیتیوم – یون در بازار عرضه شده است که از نظر سایز، وزن و خطر انفجار نسبت به لیتیوم یون مقاومت و بهینه سازی بهتر و بیشتری دارند.

باتری نیکل-کادمیوم (Ni-cd)

باتری نیکل – کادمیوم به دلیل مقرون به صرفه بودن و دوام شناخته شده و به عنوان انتخابی محبوب در میان مصرف کنندگان تبدیل کرده است. این مدل باتری ابزارآلات شارژی عمر طولانی دارد و از نوع لیتیوم یونی قوی تر است و در برابر ضربات مقاوم خوبی را از خود نشان می دهد. اگرچه وزن آن سنگین ‌تر است، اما به دلیل قیمت پایین ‌تر برای دسته افرادی بودجه کمتری برای خرید باتری ها دارند، گزینه مناسب تری است.

البته لازم به ذکر است که این باتری قبل از شارژ مجدد نیاز به تخلیه کامل دارد که ممکن است برای برخی از کاربران کمی ناخوشایند باشد. علاوه بر این، این باتری فقط حدود 800 بار می تواند شارژ شود، که ممکن است برای کسانی که نیاز به استفاده مکرر از دستگاه خود دارند گزینه ایده آلی نباشد.

باتری نیکل-متال-هیدرید(Ni-Mh)

فناوری ساخت باتری ابزارآلات شارژی در طول سال ها تکامل یافته است و انواع جدیدی از باتری ها برای غلبه بر محدودیت های پیشینیان خود، در بازار معرفی شده اند. یکی از این نمونه ها، باتری نیکل-فلز-هیبریدی است که به عنوان جانشین بالقوه باتری نیکل-کادمیم ساخته شده است.

این مدل نسبت به سایر انواع باتری های موجود در بازار از طول عمر کمتری برخوردار بوده و وزن آن نیز نسبتا سبک تر است. نیکل متال هیدرید نیز قبل از شارژ مجدد نیاز به تخلیه کامل دارد، حتی اگر قرار باشد برای مدتی بلا استفاده بماند. علاوه بر این، با وجود قیمت بالاتر نسبت به سایر مدل ها، مزایای مورد انتظار را با خود به همراه ندارد که منجر به کاهش خرید آن در بازار می شود.

بیشتر بخوانید: بررسی انواع مختلف ابزار شارژی

نحوه نگهداری از ابزارآلات شارژی

نحوه نگهداری از ابزارآلات شارژی

حال که با انواع باتری ابزارآلات شارژی آشا شدید، به سراغ نحوه نگهداری از ابزارآلات شارژی می رویم. ابزارهای شارژی یک انتخاب عالی برای افرادی است که قصد دارند در حوزه کاری خود حرفه ای باشند. آنها راحتی کارکرد بی سیم را بدون دردسر تعویض مداوم باتری ها یا اتصال به برق ارائه می دهند. با این حال، برای اطمینان از اینکه ابزارهای شارژی شما به بهترین شکل کار کنند و طول عمر بالایی داشته باشند، بایستی به نگهداری صحیح از آنها پرداخت.

  • اولین قدم در نگهداری از ابزارهای شارژی این است که همیشه از دستورالعمل های سازنده برای شارژ و استفاده از باتری پیروی کنید. شارژ بیش از حد یا شارژ کم باتری می تواند به طور قابل توجهی طول عمر آن را کاهش دهد؛ بنابراین مهم است که از شارژر صحیح استفاده کنید و باتری را در طولانی مدت در حالت شارژ قرار ندهید.
  • یکی دیگر از جنبه های مهم نگهداری ابزارهای شارژی، تمیز نگه داشتن آنها و عاری از گرد و غبار و کثیفی است. پاک کردن مرتب ابزار با یک پارچه تمیز می تواند به جلوگیری از ایجاد کثیفی و آسیب رساندن به قطعات داخلی ابزار کمک کند.
  • همچنین نگهداری صحیح ابزارهای شارژی در زمانی که از آنها استفاده نمی شود بسیار مهم است. این بدان معناست که آنها را در مکانی خشک و خنک به دور از نور مستقیم خورشید و دمای شدید نگهداری کنید.
  • نگهداری ابزار با باتری نیمه شارژ شده نیز می تواند به افزایش عمر باتری کمک کند.

در نهایت، مهم است که ابزار را به طور مرتب از نظر علائمی مانند ساییدگی، خط و خش و ضربه بررسی کنید. اگر متوجه هر گونه آسیب یا نقص در ابزار یا باتری شدید، ضروری است که فورا آن را تعمیر یا تعویض کرده تا از بروز آسیب بیشتر جلوگیری کنید. با پیروی از این نکات اساسی تعمیر و نگهداری، می توانید به افزایش عمر ابزارهای شارژی خود کمک کرده و اطمینان حاصل کنید که آنها در سال های آینده به بهترین شکل ممکن کار می کنند. برای خرید ابزارهای برقی و شارژی بر روی لینک کلیک نمائید.

راهکارهایی برای افزایش طول عمر باتری ابزارآلات شارژی

راهکارهایی برای افزایش طول عمر باتری ابزارآلات شارژی

برای این که بتوانید مدت زمان زیادی از ابزارهای شارژی خود استفاده کنید، بایستی با راهکارهایی برای افزایش طول عمر باتری ابزارآلات شارژی آشنا باشید. این راهکارها عبارت اند از:

  1. اجتناب از شارژ بیش از حد: شارژ بیش از حد یکی از دلایل اصلی تخریب باتری است. همیشه از شارژری استفاده کنید که برای نوع باتری شما طراحی شده است و از گذاشتن باتری خود برای مدت طولانی در شارژ خودداری کنید.
  2. باتری های خود را به درستی نگهداری کنید: زمانی که از باتری ها استفاده نمی کنید، باتری های خود را در مکانی خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید و منابع گرما نگهداری کنید.
  3. باتری های خود را قبل از تمام شدن، شارژ مجدد کنید: قبل از شارژ مجدد صبر نکنید تا باتری شما کاملا خالی شود. در عوض، سطح باتری را پیگیری کنید و قبل از اینکه خیلی کم شود آن را شارژ کنید.
  4. از شارژر مناسب استفاده کنید: باتری های مختلف به شارژرهای متفاوتی نیاز دارند و استفاده از شارژر نامناسب می تواند به باتری شما آسیب برساند یا حتی خطر ایمنی را به همراه داشته باشد. همیشه از شارژری که سازنده توصیه می کند استفاده کنید.
  5. باتری های خود را در معرض دمای شدید قرار ندهید: دمای بالا می تواند باعث تبخیر مایع باتری شود، در حالی که دمای سرد می تواند ظرفیت باتری را کاهش دهد. باتری های خود را در دمای اتاق نگه دارید تا به افزایش طول عمر آنها کمک کنید.

بیشتر بخوانید: پیچ گوشتی شارژی و یا پیچ گوشتی برقی

سخن پایانی

در این مطلب ما سعی بر این داشتیم تا با معرفی انواع باتری های مخصوص ابزارآلات شارژی و نحوه نگهداری آن ها، این زمینه را برای شما ایجاد کنیم تا به راحتی از این ابزارآلات استفاده کنید. در صورتی که موارد افزایش طول عمر باتری ابزارآلات شارژی را نیز رعایت کنید، به راحتی می توانید تا سال ها، بدون کاهش عملکرد و خرابی از ابزارآلات خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *