پیچ گوشتی برقی و شارژی, مقالات

راهنمای خرید دریل پیچ گوشتی برقی

راهنمای خرید دریل پیچ گوشتی برقی

امروزه استفاده از وسایلی که روند انجام کار را برای ما سریع تر می کنند، بیش از قبل افزایش یافته است. یکی از این وسایل که در بین تعمیرکاران نیز کاربرد بسیاری دارد، انواع پیچ گوشتی برقی است. از آنجایی که در حال حاضر بازار از انواع مختلفی از پیچ گوشتی برقی اشباع شده است، ما در این مطلب قصد داریم به ارائه راهنمای خرید دریل پیچ گوشتی برقی بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

دریل پیچ گوشتی برقی چیست؟

دریل پیچ گوشتی برقی یکی از محصولات کاربردی در بین انواع تعمیرکاران است. این محصول دارای یک موتور قوی تر بوده و همانند دو دستگاهی که در نام آن پیداست، یعنی دریل و پیچ گوشتی، عمل می کند. این دستگاه می تواند به کمک انواع سری ها و پیچ های مختلف، امکان سوراخکاری سریع و راحت را برای شما مهیا کند. استفاده از این ابزار بیشتر برای افرادی که در حوزه دکوراسیون داخلی فعالیت دارند، به چشم می خورد.

پیچ گوشتی برقی به هنگام کار، ضربه ای را ایجاد می کند که منجر به باز یا بستن انواع پیچ های برقی می شود. این تجهیزات قدرت بسیار بالایی دارند و شایان ذکر است که اگر قصد خرید محصولی دارید تا امکان سوراخکاری و بازر و بسته کردن پیچ را برای شما مهیا کند، حتما در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا نکات مهم در این رابطه را به شما گوشزد کنیم.

انواع دریل های پیچ گوشتی برقی

حال که متوجه شدیم دریل پیچ گوشتی برقی چیست؟ در این بخش قصد داریم شما را با انواع دریل های پیچ گوشتی برقی آشنا کنیم.

دریل پیچ گوشتی شارژی

اولین و ساده ترین مدل دریل های پیچ گوشتی برقی در دسته بندی شارژی قرار دارند. این دریل ها برای استفاده های خانگی و جزئی ساخته شده اند و علاوه بر سادگی، وزنی بسیار پایین را نیز برای خود به همراه دارند. شما می توانید از انواع مته، سری پیچ گوشتی و غیره در این دسته از دریل های پیچ گوشتی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : پیچ گوشتی شارژی و یا پیچ گوشتی برقی

دریل پیچ گوشتی شارژی

انواع مدل های چکشی

این دسته از مدل های دریل به یکی از قدرتمندترین محصولات معرفی می شود که حتی در سطوح سفت و سخت نیز کاربرد بسیاری دارند. در این دسته از دریل ها، علاوه بر این که کاربرد پیچ گوشتی در آن ها دیده می شود، کاربرد چکشی بودن نیز به چشم می آید. به همین دلیل است که از این محصول به عنوان یکی از محصولات بسیار پیشرفته یاد می شود.

انواع مدل های برقی

جالب است بدانید که خود دریل پیچ گوشتی برقی نیز در یکی از دسته بندی های این محصول قرار می گیرد؛ زیرا انواع مختلفی را با خود به همراه دارد. انواع مدل های برقی می توانند به لحاظ متراژ سیم برق و یا انواع مته هایی که قبول می کنند، متفاوت باشند.

مزایای مهم استفاده از دریل پیچ گوشتی های برقی

برای بسیاری از افراد که قصد خرید دریل پیچ گوشتی برقی را دارند، این سوال به وجود می آید که مزایای مهم استفاده از دریل پیچ گوشتی های برقی چیست و آیا ارزش خرید دارد یا خیر. در این بخش قصد داریم به شکلی کاملا تخصصی به بررسی این مزایا بپردازیم. شایان ذکر است که این بخش می تواند دلیل اصلی برای خرید این محصول باشد!

  • باز و بسته کردن پیچ با کمترین زحمت: یکی از اصلی ترین و کاربردی ترین مزایای مهم دریل پیچ گوشتی برقی، قابلیت باز و بسته کردن پیچ است. این موضوع به شما کمک می کند تا به آسانی انواع مختلفی از پیچ در انواع سایزهای مختلف را باز یا بسته کنید.
  • سوراخ کاری ساده: مانند تمامی دریل هایی که این زمینه را برای شما مهیا می کنند تا به راحتی سوراخ کاری را انجام دهید، دریل پیچ گوشتی برقی نیز این زمینه را برای شما به همراه دارد. شما می توانید روی چوب، فلزات نازک یا انواع محصولات با انواع متریال های مختلف این سوراخ کاری را انجام دهید.
  • امنیت در استفاده: یکی از مهم ترین مواردی که هر فرد به هنگام استفاده از یک وسیله برقی به آن توجه دارد، امنیت در استفاده از آن است. دریل پیچ گوشتی برقی این زمینه را برای شما مهیا می کند تا در ایمن ترین حالت به استفاده از این محصول پرداخته و هیچ آسیبی نیز به خود وارد نکنید.

نحوه کار کردن با دریل های پیچ گوشتی

حال که با تمامی اطلاعات در رابطه با دریل های پیچ گوشتی برقی آشنا شدید، مهم است که اطلاعات مهمی در رابطه با نحوه کار کردن با دریل های پیچ گوشتی بدست آورید تا بتوانید در سریع ترین حالت به استفاده از این محصول بپردازیم.

نحوه کار کردن با دریل های پیچ گوشتی

در ابتدا باید بگوییم که اکثر دریل های پیچ گوشتی دارای دکه های چپ گرد و راست گرد هستند که تغییر جهت مته یا سری پیچ را نشان می دهد. برای این که چرخش مته یا سری در جهت عقربه های ساعت باشد، باید دکمه A را فشرده و زمانی که نیاز دارید عملکرد خلاف جهت عقربه های ساعت باشد، می بایست دکمه B را فشار دهید. اگر دکمه های چپگرد و راستگرد در وسط قرار بگیرند، دستگاه قفل می شود و به طور ناگهان از کار می افتد. حتما در نظر داشته باشید که قبل از شروع کار باید حتما جهت چرخش سری پیچ گوشتی را بررسی کنید.

نکته بعدی این است که باید حتما پس از توقف کامل دستگاه به اقدام به تغییر چرخش مته کنید؛ زیرا اگر حین کار اقدام به تعویض جهت چرخش کنید، می تواند خسارات بسیاری را با خود به همراه داشته باشد. نکته بعدی نیز در رابطه با تغییر دور دستگاه است. اگر قصد دارید حین کار این موضوع را روی دستگاه پیاده سازی کنید، حتما آن را خاموش کرده و سپس این کار را انجام دهید.

نکات مهم در نحوه کار با دریل پیچ گوشتی

برای این که بتوانید در دراز مدت از دریل پیچ گوشتی برقی خود استفاده کنید، نیاز است که نکات مهم در نحوه کار با دریل پیچ گوشتی را بدانید. این نکات عبارت اند از:

  • حتما قبل از استفاده، میزان دو و نوع چرخش را مشخص کنید.
  • پس از انجام کار، دریل را در محلی ایمن قرار دهید.
  • تمامی نکات ایمنی را به هنگام استفاده از دریل رعایت کنید.
  • دریل را در درگاه تغذیه ای قرار دهید که ولتاژ آن مناسب باشد.
  • به هیچ عنوان حین کار اقدام به تغییر نحوه چرخش و دور آن نکنید.

سخن پایانی

در این مطلب ما به تمامی اطلاعات در رابطه با راهنمای خرید دریل پیچ گوشتی برقی پرداختیم. از این که ما را تا انتها همراهی کردید، صمیمانه سپاس گزاریم.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *