کارواش برقی, مقالات

راهنمای انواع نازل کارواش خانگی

راهنمای انواع نازل کارواش خانگی

انواع آلودگی ها که در محیط زندگی ایجاد می شوند، معمولا قابل مشاهده نمی باشند. اما تاثیرات آنها می تواند آسیب های گوناگونی بر جای بگذارد. به همین دلیل استفاده از تجهیزات کارآمد و مناسب می تواند در انجام نظافتی ایده آل و هدفمند بسیار موثر واقع شود. یکی از این تجهیزات نظافت، دستگاه کارواش خانگی است. این مقاله بیانگر راهنمای انواع نازل کارواش خانگی بوده و می تواند شما را در جهت آشنایی کامل با این دستگاه یاری نماید.

نازل کارواش خانگی چیست؟

نازل کارواش یکی از قطعات مهم دستگاه کارواش خانگی است. به کمک این نازل می توان انواع آلودگی را از سطوح مختلف به طور کامل پاکسازی نمود. نوع نازل می تواند نحوه خروج، سرعت و سطح پوشش آب خارج شده از دستگاه را تعیین نماید. این قطعه دارای انواع مختلفی بوده که با توجه به شرایط گوناگون و نوع آلودگی ، بهترین نوع آن انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرد. برای خرید کارواش برقی بر روی لینک کلیک نمائید.

نحوه عملکرد نازل در کارواش خانگی

دستگاه کارواش خانگی معمولا از طریق متصل بودن به جریان آب، فرآیند شستشو و پاکسازی را به انجام می رساند. البته برخی دستگاه های کارواش خانگی دارای مخزن آب هستند؛ به طوری که با پر کردن این مخزن می توان سطوح مختلف را پاکسازی کرد. دستگاه کارواش خانگی دارای نازل های مختلفی می باشد که مناسب ترین نازل با توجه به نوع و میزان آلودگی انتخاب می شود. به طور کلی، عملکرد نازل در دستگاه کارواش خانگی به این صورت است که با محدود کردن جریان آب، باعث پاشش آب با سرعت بر روی سطح مورد نظر می شود. در نتیجه آب با سرعت قابل توجهی اسپری شده و آلودگی ها را از بین می برد.

بیشتر بخوانید: مقایسه دستگاه کارواش آب گرم و آب سرد

انواع نازل کارواش خانگی

انواع نازل کارواش خانگی

همانطور که گفتیم، این مقاله مربوط به راهنمای انواع نازل کارواش خانگی است. از آنجایی که دستگاه کارواش خانگی برای عملکرد هرچه بهتر، دارای نازل های مختلف می باشد در این بخش قصد داریم انواع مختلف نازل را معرفی و توضیحاتی درباره هرکدام از آنها ارائه نماییم:

نازل 0 درجه

عملکرد نازل صفر درجه یا نازل قرمز رنگ، به گونه ای است که آب را به طور نقطه ای به سمت بیرون هدایت می کند. در واقع، نازل صفر درجه آب را از مساحتی که حدودا به اندازه یک چهارم سکه است، به صورت مستقیم خارج می کند. این نوع نازل به دو علت به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل اول موضوع ایمنی است؛ زیرا امکان دارد افراد به صورت تصادفی، با جریان آب پرفشار که از نازل کارواش خانگی خارج می شود برخورد نمایند. دلیل دوم مربوط به صرفه جویی در زمان است؛ چرا که با استفاده از نازل صفر درجه زمان بیشتری برای شستشو مورد نیاز است.

ناز 15 درجه

نازل 15 درجه یا نازل زرد رنگ، می تواند بهترین گزینه برای از بین بردن لکه ها مخصوصا لکه های روغنی باشد. زاویه پاشش آب در این نوع نازل، 15 درجه می باشد. فشار آب خارج شده از این نوع نازل، کمتر از نازل صفر درجه بوده و به همین علت نیروی پاشش آب کمتری دارد. البته این اختلاف چندان زیاد نیست.

نازل 25 درجه

نوع دیگری از نازل کارواش خانگی که در راهنمای انواع نازل کارواش خانگی باید به آن اشاره کنیم، نازل 25 درجه می باشد. نازل 25 درجه یا همان نازل سبز رنگ، برای مصارف خانگی بسیار کاربردی است. زیرا علاوه بر داشتن نیروی کافی برای پاکسازی انواع آلودگی ها و لکه ها، هیچ آسیبی به سطوح وارد نمی کند.

نازل 40 درجه

نازل 40 درجه یا نازل سفید رنگ، توانایی پاشش آب با زاویه 40 درجه را دارا می باشد. از نازل 40 درجه معمولا برای شستشوی سطوح حساس استفاده می شود. علت استفاده از این نازل برای تمیز کردن سطوح حساس این است که فشار آب خروجی از آن برای چنین سطوحی مناسب بوده و به آنها آسیبی وارد نخواهد شد.

نازل 65 درجه

آخرین مدل از انواع نازل که قصد داریم در راهنمای انواع نازل کارواش خانگی آن را معرفی نماییم، نازل 65 درجه یا نازل سیاه رنگ می باشد. این نازل توانایی هدایت آب با زاویه 65 درجه را دارد. البته همانطور که می توان انتظار داشت، این فشار بسیار ملایم بوده و برای تمیز کردن چندان مناسب نمی باشد. معمولا از این نازل برای خیس کردن یا اسپری نمودن مواد شیمیایی و شوینده ها استفاده می شود.

نازل توربو یا دوار

آخرین نوع از انواع نازل کاوراش خانگی که پرکاربردترین نوع نیز می باشد، نازل توربو یا دوار نام دارد. نیروی موجود در این نازل برای پاشش آب، به صورت ترکیبی از نیروی دو نازل صفر درجه و 25 درجه می باشد. در نتیجه، آب به صورت دورانی و با سرعت زیاد بر سطوح گوناگون پاشش می شود. به این ترتیب، هنگام پاشش آب از نازل توربو، شکلی مخروطی را می توان مشاهده نمود.

بیشتر بخوانید: معرفی کف پاش کارواش خانگی و صنعتی و کاربردهای آن

کاربرد انواع نازل کارواش خانگی

کاربرد انواع نازل کارواش خانگی

با توجه به تنوع انواع نازل کارواش خانگی می توان گفت هر نوع آن برای مصارف و موارد خاصی مناسب می باشد. در این قسمت به بیان کاربرد انواع نازل کارواش خانگی خواهیم پرداخت:

  • نازل صفر درجه: با توجه به شتاب بالا و زاویه پاشش کم آب در این نوع نازل، می توان از آن برای تمیز کردن لکه های سرسخت همچون لکه چسب، لکه رنگ و… استفاده کرد. پاکسازی جلبک های بین موزائیک و تمیز کردن سطوح فلزی نیز به وسیله نازل صفر درجه بسیار متداول است.
  • نازل 15 درجه: نازل 15 درجه به منظور پاکسازی سطوح آجری و سیمانی و از بین بردن لکه های سرسخت و مقاوم کاربرد دارد. این نوع نازل می تواند بهترین نوع نازل برای شستشوی بتن ها و سایر سطوح متخلخل به شمار رود.
  • نازل 25 درجه: استفاده از نازل 25 درجه برای نظافت بدنه خودرو بسیار مناسب است. همچنین استفاده از این نازل به منظور شستشوی بالکن، کف حیاط، نرده ها، دیوارها و پاسیو بسیار متداول است.
  • نازل 40 درجه: استفاده از نازل 40 درجه برای شستشوی شیشه ها، اجسام براق، سطوح چوبی یا گچی بسیار مناسب می باشد.
  • نازل 65 درجه: از این نازل برای شستشوی سپر، چرخ ها و شیشه های خودرو استفاده می شود. این نازل می تواند مواد شوینده را هم پاشش نماید.
  • نازل دوار: پاک کردن لکه های مقاوم از روی سطوح با استفاده از نازل دوار به خوبی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت کارواش دینامی و ذغالی

جمع بندی

نظافت در زندگی همه افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. دستگاه کارواش خانگی وسیله ای کاربردی برای تمیز نمودن سطوح مختلف است که کاربرد بسیار گسترده ای دارد. این دستگاه دارای نازل های متفاوت می باشد که هرکدام از نازل ها موارد استفاده مخصوص به خود را دارند. در این مقاله راهنمای انواع نازل کارواش خانگی و کاربرد هرکدام را ارائه دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *