مقالات

روغن موتور کارواش خانگی چیست؟

روغن موتور کارواش خانگی چیست؟

اگر بخواهیم بگوییم که مهم ترین قطعه در دستگاه کارواش خانگی کدام است، به هیچ عنوان نمی توان کتمان موتور آن شد. برای جلوگیری از هرگونه خرابی در موتور، می بایست به نگهداری از آن پرداخت و این کار با روغن کاری انجام می شود. در صورتی که در خانه از دستگاه کارواش خانگی استفاده می کنید، ما در این مطلب قصد دارین به شما اطلاعات مفیدی در رابطه با این که روغن موتور کارواش خانگی چیست؟ ارائه دهیم. همراه ما باشید.

کارواش خانگی چیست؟

کارواش های خانگی در واقع یکی از ابزارآلات برقی و شارژی بسیار کاربردی هستند که به منظور نظافت خودروها، شستشو در و دیوار و همچنین نمای ساختمان، تمیز کردن پارکینگ و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه کارواش خانگی با کمک یک موتور به همراه پمپ، عملکرد خود را ارائه می دهند. می پرسید چگونه؟

کارواش ها با فشار زیاد آب را خارج می کنند و دقیقا همین موضوع باعث شستشو و از بین رفتن جرم ها می شود. در حال حاضر انواع مختلفی از کارواش های خانگی در بازار دیده می شوند. آن ها با توجه به انواع و اندازه ای که دارند، دسته بندی شده و تبدیل به یکی از پرفروش ترین محصولات صنعتی شده اند. حال که به طور کامل متوجه شدید که کارواش خانگی چیست؟ به سراغ دیگر اطلاعات در این رابطه می پردازیم.

جهت مشاهده و خرید کارواش برقی بر روی لینک کلیک نمائید.

معرفی روغن موتور کارواش خانگی

از آنجایی که تفاوت هایی در موتور کارواش صنعتی و کارواش خانگی وجود دارد، بسیاری از افراد فکر می کنند که روغن موتور کارواش صنعتی کاملا با کارواش خانگی برابر است، با این که این طور نیست و به طور کلی عملکرد این دو موتور با یک دیگر فرق می کند. از این رو، در این قسمت می خواهیم به این موضوع بپردازیم که اساسا روغن موتور کارواش خانگی چیست؟

بیشتر بخوانید: راهنمای انواع نازل کارواش خانگی

معرفی روغن موتور کارواش خانگی

روغن موتور کارواش خانگی محصولی است که برای اکثر این دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد و به هیچ عنوان خاصیت شویندگی ندارد. اگر روغن کارواش خاصیت شویندگی برای خود به همراه داشته باشد، حین کار داخل موتور کف می کند و می تواند به طور کلی عملکرد قطعات را مختل کند. پس اگر به هنگام استفاده از کارواش خانگی خود متوجه شدید که درون موتور کف وجود دارد، سریعا دستگاه را خاموش کرده و به تعویض موتور آن بپردازید.

مدت زمان مورد نیاز برای تعویض روغن پمپ موتور کارواش خانگی

اگر برایتان سوال پیش آمده که مدت زمان مورد نیاز برای تعویض روغن پمپ موتور کارواش خانگی چه زمانی است، باید بگوییم که در کارواش هایی که برای بار اول روغن پمپ ها تعویض می شود، پس از 50 ساعت که روغن وارد دستگاه شده، می بایست روغن استفاده در دستگاه تعویض شود.

در دفعات بعدی که شما از این دستگاه استفاده می کنید، پس از حدود گذر 500 ساعت، یا به عبارتی دیگر هر 3 ماه یک بار روغن پمپ موتور کارواش خانگی خود را باید تعویض کنید تا به دستگاه آسیبی وارد نشود. نکته حائز اهمیت این است که شما می بایست حتما قبل از استفاده از دستگاه کارواش خانگی به مطالعه دفترچه راهنمای آن بپردازید تا علاوه بر این که از کارکرد صحیح دستگاه اطلاع پیدا کنید، زمان مناسب برای تعویض روغن پمپ موتور این دستگاه را نیز متوجه شوید.

بیشتر بخوانید : بهترین موتور برق خانگی چیست؟

انواع روغن موتور کارواش خانگی

حال در این بخش به معرفی انواع روغن موتور کارواش خانگی می پردازیم تا شما عزیزان با این محصول کاربردی، بیش از قبل آشنا شوید.

انتخاب یک روغن عالی برای پمپ کارواش های خانگی یکی از موارد مهمی است که نباید به هیچ عنوان به آن بی توجهی کرد. این موضوع را در نظر داشته باشید که برای انتخاب روغن، باید به واتر جت ها توجه داشت. در اکر موارد، روغن پمپ موتور همان روغنی است که برای موتور کارواش مورد استفاده قرار می گیرد، اما برخی از پمپ ها و برخی از موتورها به روغنی احتیاج دارند که خاصیت شویندگی را با خود به همراه نداشته باشد. برای اطلاع از روغن این که چه روغنی مناسب برای موتور هست، حتما باید قبل از استفاده از دفترچه راهنمای محصول کمک بگیرید.

انواع روغن موتور کارواش خانگی

اگر کارواش خانگی شما به روغن غیر شوینده نیاز داشت و شما حین کار با کف کردن موتور مواجه شدید، می بایست در سریع ترین زمان به تعویض روغن بپردازید. کف کردن نشان دهنده مرغوب نبودن روغن است و این مرغوب نبودن می تواند قدرت موتور را تا حد زیادی کاهش دهد.

در مواقعی که افراد از کارواش در درمای 4.5 درجه سانتی گراد استفاده می کنند، می بایست از روغن موتور کارواش خانگی همه کاره SAE 30 استفاده کنند. در محیط های دیگر که دمایی کمتر از 4.5 درجه دارند، باز از مدل های دیگر روغن مانند 10W-30 SAE استفاده شود.

بیشتر بخوانید : معرفی کف پاش کارواش خانگی و صنعتی و کاربردهای آن

طریقه تعویض روغن کارواش خانگی

مهم است که افراد طریقه تعویض روغن کارواش خانگی را بدانند و با توجه به آن به صورت اصولی اقدام به تعویض این ماده در این دستگاه کنند؛ اما قبل از این که به این موضوع بپردازیم که شما چگونه باید اقدام به تعویض روغن کارواش خانگی خود کنید، بهتر است به این موضوع بپردازیم که اصلا چه مقدار روغن را باید درون دستگاه کارواش خانگی خود بریزید. نکته مهمی که باید به هنگام تعویض روغن موتور در نظر داشته باشید این است که شما زمانی که اقدام به چک کردن دستگاه می کیند، دستگاه باید در حالت تراز ( بر روی یک سطح صاف و بدون شیب) قرار داشته باشد تا شما بتوانید به درستی روغن ریزی را انجام دهید.

کم بودن روغن در موتور کارواش خانگی باعث می شود تا روانکاری های مورد نیاز در بخش های مختلف این دستگاه به درستی انجام نشود که در نهایت منجر به خرابی دستگاه شده و هزینه های بسیاری را با خود به همراه دارد. پس از این که میزان روغن موجود در دستگاه را اندازه گیری کردید و دانستید که دستگاه نیاز به تعویض روغن دارد، می بایست به روغن را درون آن قرار داده و این کار را تا جایی انجام دهید که به درجه مشخص شده برسد. در صورتی که حباب سنج نقطه قرمزی را نشان داد، یعنی روغن در سطح مناسب قرار گرفته است.

سخن پایانی

در این مطلب ما سعی بر این داشتیم تا به تمامی اطلاعات در رابطه با این که اساسا روغن موتور کارواش خانگی چیست؟ و چگونه از آن استفاده می شود پرداختیم. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید، می توانید از کارشناسان مطرح ابزار مال کمک بگیرید یا اقدام به مطالعه دفترچه راهنمایی این دستگاه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *