فرز برقی, مقالات

راهنمای جامع آموزش تبدیل مینی فرز به اره زنجیری

آموزش تبدیل مینی فرز به اره زنجیری

هدف از استفاده از مبدل ها کاهش هزینه ها است؛ به طوری که در زمینه ابزارآلات به افراد کمک می کند تا بدون صرفه هزینه بالا برای خرید یک ابزار جدید بتوانند با استفاده از یک مبدل با قیمت کمتر کار خود را انجام دهند. یکی از این موارد تبدیل مینی فرز به اره زنجیری است که نیازمند قطعات و مبدل می‌باشد. در این بحث می‌ خواهیم به آموزش تبدیل مینی فرز به اره زنجیری و معایب این کار بپردازیم.

قطعات لازم جهت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری

یک مبدل فرز به اره زنجیری از قطعات گوناگونی نظیر براکت، ساطور، چرخ دنده، دسته و گارد محافظ و… تشکیل شده است. برای مونتاژ کردن این قطعات باید دفترچه راهنمای آن مطالعه شود؛ در ادامه توضیحاتی در مورد هر یک از قطعات داده می‌شود در این صورت می توانید کارها را با سرعت مناسبی انجام دهید. برای خرید فرز برقی بر روی لینک کلیک نمائید.

قطعات لازم جهت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری

1.اتصال براکت یا پایه نگهدارنده به قسمت گلویی مینی فرز

بستن براکت به قسمت گلویی یکی از مهم‌ترین بخش های براکتی است؛ زیرا نگه داشتن تمام قطعات بر عهده این قطعه می باشد. به عبارتی قطعه براکت پایه ای برای قطعات ساطوری، قاب، دستگیره، زنجیر، روغن دان و… محسوب می شود. نکته مهم برای خرید این قطعات یکسان بودن قطر گلویی با اندازه براکت است.

2.بستن چرخ دنده به اسپیندل

اسپیندل بخشی است که سنگ فرز روی آن قرار گرفته و سبب چرخش این قطعه می شود. در مرحله دوم در آموزش تبدیل مینی فرز به اره زنجیری باید چرخ دنده به اسپیندل متصل شود. این چرخ دنده روی تمام مدل های اسپیندل قابل نصب بوده و به سادگی می توان مهره اسپیندل را باز کرد و چرخ دنده را جایگزین نمود و مجدد مهره را بست.

3.اتصال ساطوری روی براکت

ساطوری به صورت قطعه فلزی بلندی در کیت آماده تبدیل فرز به اره برقی وجود دارد. در انواع اره ها می توان این قطعه را دید که زنجیرهای مخصوصی دور تا دور آن را پیچیده شده است. ساطوری از جنس فولاد ساخته شده و حالت ارتجاعی آن از ایجاد انحراف و خمیدگی در هنگام برش جلوگیری می کند.

4.نصب زنجیر

نصب زنجیر بعد از محکم کردن خارهای ساطوری و قرار گرفتن در جای خود انجام می شود. قبل از اینکه مهره های ساطوری بسته شود باید زنجیر دور چرخ‌دنده قرار داده شده و در ادامه بایستی از طریق شیارهای موجود زنجیر را دور ساطور نیز نصب کرد.

5.بستن دستگیره، گارد محافظ و قاب براکت

برای نصب قاب براکت روی فرز باید به راست دست یا چپ دست بودن کاربر توجه کرد؛ در ادامه می توان دستگیره و گارد محافظ را با بستن چند مهره به راحتی نصب نمود.

6.متصل کردن روغن دان

روغن دان یکی دیگر از قطعات مبدل مینی فرز به اره زنجیر است که باید به براکت بسته شود. در بعضی مبدل ها مخزن روغن دان روی براکت قرار دارد و فقط باید روغن در آن ریخته شود. در صورتی که مبدل مینی فرزی به اره فاقد این قطعه باشد باید روغن دان نیز روی آن نصب شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین مارک اره برقی

 آموزش تبدیل مینی فرز به اره زنجیری

 

 آموزش تبدیل مینی فرز به اره زنجیری

بعد از معرفی قطعات مورد نیاز برای تبدیل مینی فرز به اره زنجیری در ادامه به صورت قدم به قدم آموزش تبدیل مینی فرز به اره زنجیری را توضیح می دهیم. پس از پایان کار باید قطعات محکم شده و مهره ها با دقت بالا بسته شوند. همچنین بایستی بعد از نصب قالب با استفاده از پیچ تنظیم، کشش زنجیر تنظیم شود که زنجیر شل نشده و ساطوری نیز خم نگردد.

  • مرحله اول: اتصال براکت و قسمت گلویی فرز به منظور نگه داشتن همه قطعات موجود در کیت
  • مرحله دوم: در قسمت چرخنده دستگاه باید چرخ دنده به اسپیندل یا دوک مینی فرز بسته شود.
  • مرحله سوم: با استفاده از ساطوری موجود در بسته بندی خریداری شده باید بخش ساطوری روی براکت متصل گردد.
  • مرحله چهارم: برای نصب زنجیر موجود در کیت مبدل مینی فرز به اره زنجیری باید تیغه های بُرنده زنجیر در جهت گردش فرز قرار گرفته و به چرخ‌دنده و ساطوری نصب شود.
  • مرحله پنجم: در این مرحله باید ابتدا قاب پلاستیکی براکت بسته شود و بعد دستگیره و گارد محافظ نصب گردد.
  • مرحله ششم: تنظیم کردن دستی شل و سفت بودن زنجیر با استفاده از پیچ گوشتی و پیچ تنظیم زنجیر
  • مرحله هفتم: افزودن روغن به روغن دان نصب شده روی براکت.

بیشتر بخوانید: تبدیل دریل به پیچ گوشتی برقی

 تبدیل مینی فرز به اره زنجیری چه معایبی دارد؟

در آموزش تبدیل مینی فرز به اره زنجیری معایبی وجود دارد؛ یکی از مهم ترین معایب این تبدیل مسئله کنترل سرعت چرخش زنجیر است. موتور این دستگاه ها (اره زنجیری) دور بالا داشته و مناسب چرخش های سریع طراحی شده اند؛ بنابراین باید برای اره زنجیر در کاتالوگ دستگاه دو مناسب و استاندارد را پیدا کرد و این دور را توسط دیمر مینی فرز تنظیم نمود.

عیب دیگر تبدیل مینی فرز به اره زنجیری، کوچک بودن ابعاد مینی فرز است که برای کنترل و نگهداری دستگاه، دسته و دستگیره مناسبی وجود نخواهد داشت. در این نوع تبدیل اتصالات قوی و قابل اطمینان وجود ندارد؛ بنابراین هنگام برش کاری با این ابزارها باید توجه داشت که به دستگاه فشار زیادی وارد نشود. برای خرید اره برقی بر روی لینک کلیک نمائید.

 برترین برندهای مبدل مینی فرز به اره زنجیری

مبدل های مختلفی از برندهای متنوعی برای تبدیل مینی فرز به اره زنجیری در بازار وجود دارد و یک ابزار کاربردی و مقرون به صرفه است. از این طریق می توان دستگاه های مینی فرز دسته کوتاه را به بعضی از مدل های مینی فرز دسته بلند متصل کرد و به صورت یک اره برقی زنجیری از آن استفاده نمود. از جمله بهترین  مبدل مینی فرز به اره زنجیری می توان به محصولات تولیدی برندهای باس، رونیکس، توسن، کرون، آپ اسپریت، گریتک، اکسکورت، اکتیو تولز اشاره کرد.

برای خرید بهترین مبدل مینی فرز به اره زنجیری باید به جنس تیغه مقاوم و مناسب، طراحی ارگونومیک و اقلام همراه این محصول توجه کرد. این لوازم جانبی شامل تیغه، زنجیر، آچار مخصوص، نگهدارنده و دسته است.

بیشتر بخوانید: معرفی فرز همه کاره

جمع بندی

مبدل مینی فرز به اره برقی زنجیری دارای تیغه فولادی به طول 30 سانتی متر است که قابلیت برندگی بالایی داشته و می تواند انواع چوب را برش دهد. این تیغه از مقاومت بالایی برخوردار یوده و تعویض آن به راحتی انجام می شود. برای نصب تیغه روی مینی فرز به همراه این مبدل یک آچار مخصوص و زنجیر 30 سانتی متری در بسته بندی محصول قرار دارد. کاربرد این نوع مبدل برای فعالیت‌های کوچک و خانگی است و مناسب کارهای صنعتی بزرگ نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *