اره برقی, مقالات

راهنمای خرید بهترین مارک اره برقی

راهنمای خرید بهترین مارک اره برقی

راهنمای خرید بهترین مارک اره برقی

اره برقی یا الکتریکی یکی از پر کاربردترین ابزارها در صنایع مختلف است که خود به انواع گوناگونی تقسیم می شود. تنوع بالای این اره ها باعث شده تا هر کدام جهت استفاده در بخشی خاصی کاربردی باشند، بنابراین یکی از مهم ترین اقدامات ممکن پیش از خرید این تجهیزات مطالعه راهنمای خرید بهترین مارک اره برقی، برای داشتن انتخابی مناسب خواهد بود. از همین جهت ما در ادامه هر آنچه را که برای خرید یک اره برقی مناسب نیاز دارید، برای تان توضیح داده ایم.

اره برقی یا الکتریکی چیست؟

پیش از آن که بخواهیم به بحث اصلی بپردازیم، شاید بد نباشد بدانیم که اصلا اره برقی یا الکتریکی چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟ به زبان ساده می توان گفت که اره های برقی نسخه جدیدی از اره های دستی و قدیمی هستند که سرعت و دقت بالایی دارند. در مورد کاربردهای انواع اره های برقی یا الکتریکی هم باید گفت که آن ها در صنایع ساختمان سازی، نجاری، چوب بری و.. به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته و با توجه به کاربردهای شان طراحی خاص و ویژه ای دارند.

اره برقی یا الکتریکی چیست؟

انواع اره های برقی یا الکتریکی

همانطور که گفتیم؛ اره های برقی انواع متفاوتی دارند که از جمله مهم ترین آن ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

. اره برقی زنجیری

اره برقی زنجیری همانطور که از نامش پیداست با نیروی موتور برق کار می کند و جهت برش چوب مورد استفاده قرار گرفته و از دو بخش اصلی بدنه و قسمت برنده تشکیل شده است. اره زنجیری بدون دود بوده و صدای کمی دارد، به همین دلیل انتخاب آن برای استفاده در محیط های بسته بسیار کاربردی و هوشمندانه است، همچنین به عنوان راهنمای خرید بهترین مارک اره برقی باید به شما بگوییم که اره های زنجیری خودشان با توجه به کاربری و توان موتور به ۳ دسته اره زنجیری دسته بلند، اره زنجیری مناسب هرس کردن و اره زنجیری مناسب کار در جنگل تقسیم بندی می شوند.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع آموزش تبدیل مینی فرز به اره زنجیری

. اره برقی گرد بر

اره گردبر یا دیسکی یکی از انواع اره های برقی یا الکتریکی است که در فعالیت نجاری کاربرد دارد و با قابلیت نصب روی میز کار یا استفاده متحرک، جهت ایجاد برش های عرضی یا طولی استفاده می شود. تیغه اره گرد بر عموما از جنس فولادHSS  است که سختی بالای آن امکان برش چوب سخت را فراهم کرده است.

. اره برقی نواری

در لیست راهنمای خرید بهترین مارک اره برقی، اره های نواری از پراستفاده ترین انواع اره ها هستند که یک میز کار ثابت دارند و از آن ها برای برش انواع لوله، چوب و.. استفاده می شود. مهم ترین بخش اره نواری تیغه آن است که با توجه نوع ماده تعویض شده و فلز سازنده آن باید ویژگی هایی از قبیل انعطاف پذیری، سختی و شکل پذیری داشته باشد.

. اره برقی عمود بر

 اره عمودبر که با عنوان اره چکشی هم شناخته می شود، تیغه اش را با سرعت زیاد و حرکت های رفت و برگشتی پی در پی حرکت می دهد و جهت ایجاد برش های ظریف زاویه دار، دایره ای و خمیده استفاده می شود.

. اره برقی افقی بر

اره افقی بر در مقایسه با سایر انواع اره های برقی یا الکتریکی، کاربردهای محدودتری دارد و برای برش قطعات کوچک به کار می رود. تیغه این اره از جنس فولاد آب دیده ساخته شده که استحکام بالای آن، قابلیت برش چوب و فلز را به آن داده است.

. اره برقی فارسی بر

اره های فارسی بر دستی به یک تیغه مستطیلی شکل مجهز شده اند که آن ها را برای ایجاد برش های مورب یا برش سطوح صاف مناسب کرده است، اما در انواع برقی یک تیغه گرد به قطر ۲۵۵ میلی متر به کار برده شده که سرعت چرخش آن معمولا ۴۶۰۰ دو در دقیقه است و ویژگی های بهتری دارد.

. اره برقی مویی

اره های مویی از انواعی هستند که بیش از هر چیز دیگری با قابلیت برش ظریف و دقیق شان شناخته شده و به همین دلیل بیشتر در بخش های هنری مانند جواهرسازی، برش چوب و رزین، ساخت زیورآلات و.. به کار می روند.

. اره برقی متناوب

به عنوان راهنمای خرید بهترین مارک اره برقی باید نوعی پیشرفته و مدرن از اره های برقی را به شما معرفی کنیم که جهت ایجاد برش های اولیه در کارخانه های چوب بری کاربرد داشته و با عنوان اره برقی متناوب شناخته می شود. این گروه از اره ها به غلطک های تغذیه کننده چوب مجهز شده اند که الوار را به سمت ناحیه برش دهنده هدایت می کند. از ویژگی های خوب این اره می توان به تیغه های نازک شان اشاره کرد که باعث می شود دور ریزهای ناشی از برش چوب، به کمترین حد ممکن برسد.

. اره برقی پروفیل بر

اره های برقی در صنایع ساختمانی نیز کاربردهای گسترده ای دارند و یکی از مهم ترین انواع آن ها اره پروفیل بر نام داشته که جهت برش قطعات فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. این اره ها به علت ایمنی و قابلیت جابجایی آسان، جایگزین های بسیار خوبی برای فرز آهنگری محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید ابزار برقی با کیفیت

بهترین مارک اره برقی چیست؟

بهترین مارک اره برقی چیست؟

پیش از این با انواع مختلف اره برقی و همچنین کاربردهای متنوع و گسترده شان آشنا شدید و حال تنوع بالای برندهای تولیدکننده اره های برقی ممکن است شما را برای انتخاب بهترین نوع ممکن، کمی گیج کرده باشد. در این زمینه باید بگوییم که بهترین برندهای تولیدکننده اره برقی موجود در بازار به شرح زیر هستند:

. اشتیل Stihl))

. افکو Efco))

. رونیکس (Ronix)

. ماکیتا (Makita)

. هوم لایت (Homelite)

. هیوندای (Hyundai)

. کنزاکس (Kenzax)

. باکستر (Boxter)

. و…

راهنمای خرید بهترین مارک اره برقی

پیش از خرید اره برقی پیشنهاد می کنیم که حتما به موارد زیر توجه کنید:

. توان اره برقی (هرچه توان اره بالاتر باشد، سرعت و دقت برش آن نیز بیشتر است)

. ایمنی دستگاه

. بدنه اره

. وزن و ابعاد اره برقی (بدنه کوچک و وزن پایین دستگاه از خستگی ناشی از کار طولانی مدت جلوگیری خواهد کرد)

. ویژگی های کاربردی

. و..

بیشتر بخوانید : بررسی انواع مختلف ابزار شارژی

راهنمای خرید بهترین مارک اره برقی

کلام پایانی

در این مطلب مهم ترین نکات جهت راهنمای خرید بهترین مارک اره برقی به شما معرفی شد تا در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که یک اره مناسب باید ایمنی بالایی داشته و نوع آن با توجه به کاربرد نهایی اش انتخاب شود. در نهایت امیدواریم که نکات گفته شده شما را برای خرید یک اره برقی مناسب و کاربردی، راهنمایی کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *