آچارآلات, ابزار مکانیکی و گاراژی

آچارهای مورد نیاز برای تعمیر شیر آلات ساختمانی

آچارهای مورد نیاز برای تعمیر شیر آلات ساختمانی

آچارهای مورد نیاز برای تعمیر شیر آلات ساختمانی

احتمالا شما نیز تاکنون با مشکلات مختلفی مانند چکه کردن شیرهای آب، نشت آب از شیر ظرفشویی و.. رو به رو شده اید، هر چند که برای تعمیر این موارد می توان از نیروهای متخصص کمک گرفت، اما باید بدانید که تعمیر شیرآلات یکی از ساده ترین مواردیست که با کمی دقت می توانید آن را به درستی انجام دهید. نکته مهمی که باید در این زمینه بدانید، مربوط به آچارهای مورد نیاز برای تعمیر شیر آلات ساختمانی و آشنایی کامل با آن هاست. بنابراین در ادامه این مقاله از ابزارمال همراه ما باشید تا هر آنچه را که برای تعمیر شیرآلات منزل نیاز دارید، به شما معرفی کنیم.

معرفی آچارهای مورد نیاز برای تعمیر شیرآلات ساختمانی

شیرآلات موجود در منزل معمولا به مرور زمان دچار مشکلات مختلفی می شوند که ممکن است با یک تعمیر ساده حل شده و یا در موارد پیچیده تر به تعویض نیاز داشته باشند. در هر حال شما برای انجام این دسته از تعمیرات به ابزارهای مختلفی نیاز دارید که هر کدام از آن ها جهت کاربرد خاصی طراحی شده اند.

از جمله پرکاربردترین آچارآلات مورد نیاز برای تعمیر شیر آلات ساختمانی می توانیم به آچار شلاقی، آچار فرانسه، آچار شماره دار، آچار سر کلاغی، و.. اشاره کنیم که در ادامه هر یک از آن ها را با یکدیگر بررسی می کنیم.

بیشتر بخوانید : ابزارهای دستی و عمومی

چه آچارهایی برای تعمیر شیرآلات در منزل نیاز داریم؟

همانطور که خودتان هم می دانید، آچارها از دسته ابزارآلاتی هستند که تنوع بالایی داشته و در کارهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله رایج ترین و پرکاربردترین این ابزارها جهت تعمیر شیر آلات ساختمانی مختلف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  آچار شلاقی

آچارهای شلاقی ابزارآلاتی کاربردی هستند که با عنوان “آچار لوله گیر یک دسته” نیز شناخته می شوند. این آچارها با کارکرد ساده و آسان شان جهت چرخاندن مهره های لوله ها طراحی شده و دارای دو فک اصلی هستند. فک بالایی جهت کارایی بهتر با کمک یک مهره باز و بسته می شود، این قابلیت به شما کمک می کند تا بتوانید دهانه آچار را به اندازه دلخواه تان تنظیم کنید. همچنین روی این فک ها شیارهایی نیز تعبیه شده که به نگه داشتن لوله ها و کارکرد بهتر آن ها کمک می کند.

  • آچار فرانسه

آچار فرانسه یکی از مهم ترین آچارهای مورد نیاز برای تعمیر شیر آلات ساختمانی به شمار می رود که قطعا از قبل با آن آشنایی دارید یا حداقل نامش را شنیده اید. این آچار با طراحی بسیار مناسب و قابلیت تغییر اندازه، یکی از بهترین گزینه های ممکن برای باز و بسته کردن اتصالات مختلف شیرآلات خواهد بود. آچار فرانسه معمولا در سایزها و اندازه های متفاوتی تولید و روانه بازار می شود که شما می توانید جهت مصارف خانگی، انواع ۳۰ میلی متری آن را خریداری کنید. این آچار علاوه بر ویژگی های ذکر شده، در زمینه باز و بسته کردن مهره های مختلف نیز کاربرد زیادی دارد.

  • آچار سر کلاغی

“آچار لوله گیر دو دسته” یا همان آچار سر کلاغی از ابزارآلاتیست که به طور گسترده در زمینه تعمیرات شیرآلات ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع آچار همانطور که از نامش پیداست، در مقایسه با آچار شلاقی یک دسته بیشتر دارد و همین موضوع باعث شده تا کارکردن با آن ساده تر شود. شما می توانید از این آچار جهت موارد مختلفی مانند پیچاندن زانویی به سر لوله استفاده کرده و تعمیرات لازم را به راحتی انجام دهید.

  • آچارهای شماره دار

به عنوان یک نکته مهم به خاطر داشته باشید که آچارهای مورد نیاز برای تعمیر شیر آلات ساختمانی باید با توجه به اندازه آن ها انتخاب شده باشد، بنابراین می توان گفت که آچارهای شماره دار یکی از بهترین ابزارآلات برای باز کردن اتصالات لوله ها هستند که با داشتن اندازه های متفاوت کارتان را راحت تر خواهند کرد.این آچارها معمولا به گروه های مختلفی از جمله آچارهای دو‌سر تخت، دو سر رینگی و یک سر تخت- یک سر رینگی دسته بندی می شوند که به علت کاربردهای زیادشان در بیشتر خانه ها یافت می شوند. چنانچه قصد دارید که از آچارهای شماره دار برای موارد مختلفی استفاده کنید، انواع یک سر تخت و یک سر رینگی مناسب تر خواهند بود، اما اگر تنها هدف تان تعمیر شیرآلات ساختمانی است، آچار دو‌ سر تخت بیشتر به کارتان می آید.

  • انبردست قفلی

برای آن که در حین تعمیرات بتوانید لوله ها و اتصالات مختلف را باز و بسته کنید، به وسیله ای نیاز دارید که مهره ها یا قطعات مورد نظرتان را سفت و محکم نگه دارد. انبردستی قفلی وسیله ایست که دقیقا به همین منظور طراحی شده و قابلیت تنظیم اندازه دهانه آن باعث شده تا یکی از کاربردی ترین ابزارآلاتی باشد که پیشنهاد می کنیم حتما به هنگام تعمیر شیر آلات ساختمانی همراه تان داشته باشید.

  • کمان اره

کمان اره وسیله ایست که برای برش انواع اتصالات و لوله های مختلف به کار می رود. بنابراین اگر به هنگام تعمیر شیر آلات ساختمانی ، نیاز است که لوله ای را برش بزنید، از این اره کمک بگیرید.

  • لوله بازکن های دستی

این ابزار ساده همانطور که از اسمش مشخص است، برای باز کردن گرفتگی لوله ها کاربرد دارد و از مواردیست که ممکن است حین انجام کار به آن نیاز پیدا کنید.

بیشتر بخوانید : انواع آچار ترکمتر

وسایل مورد نیاز برای تعمیر شیر آلات ساختمانی اهرمی

شیرآلات اهرمی نیز از مواردی هستند که ممکن است به تعمیر نیاز داشته باشند و شما برای این کار می توانید از تمامی ابزارآلات گفته شده در بالا استفاده کنید. چنانچه همه ابزارآلات گفته شده را در دسترس ندارید اصلا جای نگرانی نیست، زیرا شما با داشتن آچار فرانسه و یک پیچ گوشتی ساده هم می توانید بسیاری از تعمیر شیر آلات ساختمانی ساده را به راحتی انجام دهید.

وسایل مورد نیاز برای تعمیر شیر آلات ساختمانی اهرمی

چه عواملی باعث می شود که لوله ها و شیرآلات ساختمانی به تعمیر یا تعویض نیاز پیدا کنند؟

  • کهنگی و فرسودگی لوله ها و شیرآلات
  • وجود ترک یا شکستگی در لوله ها
  • چکه کردن یا نشتی آب
  •  عملکرد نادرست لوله یا شیرآلات متصل به آن

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل استفاده از آچار گشتاور

کلام پایانی

ما در این مطلب تلاش کردیم تا آچارهای مورد نیاز برای تعمیر شیر آلات ساختمانی و انواع مختلف آن را به شما معرفی کنیم. همانطور که خواندید، جهت انجام هر نوع تعمیرات، ابزار خاصی طراحی شده که آشنایی با آن ها کمک می کند به هنگام بروز مشکل بتوانید مناسب ترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. در نهایت امیدواریم که تمامی مطالب و نکات گفته شده در این مقاله برای تان کاربردی بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *