ابزار مکانیکی و گاراژی, ابزارهای دستی و عمومی

معرفی ابزار آلات عمومی و کاربرد آنها

معرفی ابزار آلات عمومی

معرفی ابزار آلات عمومی و کاربرد آنها

جعبه ابزار مانند جعبه کمک‌های اولیه، یکی از مهم‌ترین وسایلی است که هر فرد می‌بایست در خانه، محل کار یا اتومبیل با خود به همراه داشته باشد. درواقع وجود ابزارها و استفاده از آنها می‌تواند تا حد زیادی هزینه‌های جانبی تعمیرات را کاهش دهد. در این مطلب با ابزارمال همراه باشید تا به صورت اختصاصی به معرفی ابزار آلات عمومی و کاربرد آنها بپردازیم.

ابزار آلات عمومی شامل چه ابزارهایی می‌شود ؟

صنعت تولید ابزارها بسیار وسیع است. به جرات می‌توان گفت که در حال حاضر، حتی برای تعمیر کوچک‌ترین وسایل نیز ابزاری خاص تولید شده تا روند تعمیرات به خوبی پیش رود. به طور کلی، ابزار آلات به دو دسته ابزار آلات عمومی و تخصصی تقسیم می‌شوند. ابزار آلات تخصصی مربوط به حوزه کاری مشخص بوده و ابزار آلات عمومی نیز وسایلی هستند که در این بخش قصد داریم به معرفی آن‌ها بپردازیم.

چکش‌های میخ کش

چکش‌ها یکی از کاربردی‌ترین ابزار آلات عمومی هستند که تقریبا در هر خانه یا دفتر کار، یافت می‌شوند. چکش‌های میخ کش اما یک ابزار چند کاره‌اند. آن‌ها علاوه بر این که به کوبیدن میخ می‌پردازند، در صورتی که قصد داشته باشید تا میخ را از محل جدا کنید، با بخش V شکلی که در پشت آن‌ها قرار دارد، می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

پیچ گوشتی‌ها

خانواده پیچ گوشتی‌ها بخش اعظمی از ابزارهای دستی و عمومی را از آن خود می‌کنند. این ابزارهای دستی خانگی یکی از کاربردی‌ترین ابزار آلات عمومی می‌باشند که حضورشان در جعبه ابزار بسیار ضروری است. به عنوان مثال، برای باز کردن سرپیچ‌های چراغ یا محکم کردن دستگیره‌های کابینت به کار گرفته می‌شوند.

انبر دست‌ها

بعد از خانواده پیچ گوشتی‌ها، این انبرد دست‌ها هستند که به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین ابزار آلات در دسته بندی عمومی، جای می‌گیرند. انبر دست‌ها، قوی‌ترین انبری هستند که شما می‌توانید در خانه داشته باشید و مواردی همچون خم کردن فلزات یا در صورت نبودن چکش میخی، بیرون کشیدن میخ‌ها را با آن انجام دهید.

آچارها

آچارآلات نیز در انواع مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. برخی از پرطرفدارترین نوع آچارهای موجود در بازار عبارت‌اند از آچارهای کلاغی و آچاز فرانسه. بسیاری از میزها یا حتی قطعات داخلی خودرو دارای پیچ‌هایی هستند که شما برای باز کردن آن‌ها نیاز به آچار دارید.

فاز متر

در انتها نیز می‌توان به یکی از مهم‌ترین ابزارهای عمومی یعنی فاز متر پرداخت که به نوعی نیز از جان شما هم حفاظت می‌کند! فاز مترها عموما به شکل پیچ گوشتی ساخته شده و علاوه بر باز و بسته کردن پیچ‌ها، با کمک آن‌ها می‌توان به تشخیص سیم فاز از نول نیز پرداخت و تا حد زیادی از ایجاد برق گرفتگی جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید : اره عمودبر چیست؟

انواع ابزارهای عمومی و دستی

انواع ابزارهای عمومی و دستی

یکی از قدیمی‌ترین ابداعات بشر، ابزارهای دستی هستند. در گذشته از ابزارهای دستی برای شکار و همچنین جنگ استفاد می‌شد. نیزه‌ها، چوب‌ها و همچنین سنگ‌های تیزی که شبیه به چاقو ساخته شده بود، تماما جزو ابزارهای دستی محسوب می‌شدند. در حال حاضر نیز هر ابزاری که در صنعت، بدون نیاز به انرژی‌هایی نظیر انرژی برق یا باتری، تنها با نیروی انسانی به حرکت در بیاید را ابزارآلات دستی می‌نامند.

بخش زیادی از ابزارآلات دستی در دسته بندی عمومی قرار می‌گیرند؛ زیرا افرادی که در این زمینه به عنوان فردی خبره معرفی نمی‌شوند و از ابزارآلات تنها برای تعمیرات جزئی استفاده می‌کنند، بیشتر به دنبال وسایلی هستند که انجام کار با آن‌ها ساده باشد. تمامی ابزارآلات عمومی که در بخش قبلی به شما معرفی کردیم، در دسته ابزارهای دستی قرار می‌گیرند؛ اما اگر بخواهیم این دسته‌بندی را دقیق‌تر و کامل‌تر کنیم، دیگر موارد به شرح زیر هستند:

  • متر
  • سرپیچ گوشتی
  • انبر قفلی
  • منگنه
  • پرچ کن
  • مهره پرچ
  • پانچ
  • سیم چین
  • فرچه سیمی
  • کارتک
  • اره
  • تراز
  • انبار دم باریک

کاربرد ابزار آلات عمومی

حال که تا این قسمت به طور کامل با ابزار آلات عمومی آشنا شدید،به سراغ بررسی کاربرد آن‌ها می‌رویم. کاربرد ابزار آلات عمومی به دو دسته کاربرد اختصاصی و کاربرد عمومی تقسیم می‌شود. کاربردهای عمومی برای تمامی ابزارآلات صدق می‌کنند. به عنوان مثال، اره یک ابزار عمومی است که به طور کلی برای برش چوب استفاده می‌شود، اما می‌توان از آن برای برش پلاستیک‌های ضخیم یا کارتن‌های مقوایی نیز استفاده کرد.

پس برای این که کاربرد ابزار آلات عمومی را درک کنید، تنها کافیست به ماهیت آن‌ها توجه داشته باشید. ماهیت آن‌ها کاربرد اصلیشان را بیان کرده و استفاده‌های جانبی مانند مثالی که برای شما زدیم، کاربردهای دیگر آن را بیان می‌کند. به طور کلی اما در یک کلام، ابزار آلات عمومی برای کاهش هزینه‌های تعمیر کاربرد داشته و این زمینه را برای شما مهیا می‌کنند تا به راحتی بتوانید به بررسی و انجام عملیات بر روی وسایل بپردازید.

بهترین برندهای تولیدکننده ابزار آلات عمومی

یکی از نکاتی که باید قبل از خرید ابزار آلات عمومی مد نظر خود قرار داد، این است که برند تولیدی آن را بررسی کنید و از بین آن‌ها، سعی کنید بهترین برند را برای خرید انتخاب کنید. از آنجایی که برندهای بسیاری در بازار به عرضه ابزار آلات عمومی می‌پردازند، در این بخش ما فهرستی را برای شما تهیه کرده‌ایم که به عنوان بهترین برندهای تولید کننده ابزار آلات عمومی از نظر تجربه کاربران انتخاب شده‌اند.

  • برند بوش: یکی از بزرگ‌ترین و همچنین معروف‌ترین برندهای آلمانی در حوزه تولید ابزارآلات عمومی و خودکار، برند بوش بوده که در زمینه تولید ابزار آلات توانسته تا به امروز به خوبی به فعالیت بپردازد.
  • متابو: برند متابو نیز یکی از پرفروش‌ترین برندهای حال حاضر بوده که حدود 40 سال است وارد بازار ایران شده و دارای 25 شعبه در سراسر جهان می‌باشد.
  • ماکیتا: ماکیتا نیز یکی از برندهای بسیار پرطرفدار چینی بوده که تا به امروز به عنوان پرفروش‌ترین شرکت ابزار آلات عمومی و تخصصی، معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید : لوازم ضروری برای جعبه ابزار ماشین

خرید آنلاین ابزار آلات عمومی

خرید آنلاین ابزار آلات عمومی

با زندگی پرمشغله‌ای که بسیاری از افراد امروزه با آن سر و کله می‌زنند، خرید اینترنتی می‌تواند یک مزیت بزرگ باشد که از آن خود می‌کنند. برای خرید ابزار آلات عمومی به شکل اینترنتی، می‌توانید از مجموعه ابزار مال کمک بگیرید.

مجموعه ابزار مال تمامی ابزار آلات عمومی مورد نیاز شما را بدون واسطه و با بهترین قیمت برای شما عرضه می‌کند. ارسال در کمترین زمان، ثبت سفارش راحت و هزینه مناسب، همگی ویژگی‌هایی هستند که ابزار مال در اختیار شما برای خرید آنلاین ابزار عمومی، قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل انبر خارباز کن و خارجمع کن

سخن پایانی

از این که در این مطلب از ابزارمال همراه ما بودید، سپاس گذاریم و امیدواریم توانسته باشیم که بهترین اطلاعات را در رابطه با ابزارهای عمومی، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در صورت بروز هرگونه سوال و کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *