مقالات

ابزار خانگی ضروری را بشناسیم

ابزار خانگی

ابزار خانگی که در قالب جعبه ابزاری با همین نام در فروشگاه‌های تخصصی ابزارفروشی فروخته می‌شود، از کاربردی‌ترین ملزومات مورد نیاز هر خانه به‌شمار می‌آیند. برای انجام بسیاری از کارهای فنی، تعمیرات جزئی و رسیدگی به لوازم خانگی وجود این ابزارها الزامی بوده و به‌عبارت خلاصه‌تر هر خانه به چنین جعبه ابزاری نیاز دارد؛ به‌شرط آنکه اجزا و ابزارهای آن با دقت و از برندهای تایید شده انتخاب شوند و بتوانند نیازهای اساسی در این زمینه را تامین کنند.در این مطلب به بررسی خرید این نوع ابزار خانگی و کاربردهای آنها می‌پردازیم.

با ما در مطالعه متن همراه شوید.

ابزار خانگی و جعبه ابزار

جعبه ابزار همانطور که از نامش برمی‌آید نوعی جعبه یا باکس است که ابزار و لوازم مورد نیاز برای کارهای مختلف در آن قرار می‌گیرد. بسته به مورد استفاده، موارد درون جعبه با یکدیگر فرق داشته و اقلام مختلفی را شامل می‌شود.

برای مثال جعبه ابزار خودرو شامل ابزارهایی است که برای تعمیر یا سرویس خودرو مورد نیاز است. در مورد جعبه‌های تخصصی ویژه صنعتگران، این باکس شامل اقلام سنگین و تخصصی و البته گران قیمت بوده و برای افراد عادی، چندان مفید، کاربردی و مقرون به‌صرفه نیست.

این مورد در ابزار خانگی کاملا متفاوت است و با ابزارهای دیگری کامل می‌شود که در ادامه به بیان و بررسی آنها می‌پردازیم.

ابزار خانگی ضروری را بشناسیم

در هر خانه لوازم و تجهیزاتی وجود دارد که گاه نیاز به تعمیر یا ترمیم پیدا می‌کنند. از لوازم برقی و لوله‌‌های آب تا تاسیسات مورد استفاده نظیر پکیج و شوفاژ و… که برای تعمیر آنها نیاز به ابزارهای خانگی وجود دارد، در این مجموعه جا می‌گیرند. در صورت نداشتن این لوازم و ابزار برای تعمیر، این‌گونه موارد، باعث دردسر شده و هزینه‌های هنگفتی را به خانواده تحمیل می‌کند. بر این اساس وجود یک جعبه ابزار خانگی حاوی تجهیزات برای هر خانه ضروری است. در این جعبه اقلام مختلفی وجود دارد که شامل ابزارهایی است که برای کارهای خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برخی از اصلی‌ترین این اقلام عبارتند از:

  • چکش، میخ‌کش و انبر

ابزارهایی نظیر چکش معمولی و چکش میخ‌کش از اصلی‌ترین لوازمی هستند که در هر خانه به آنها نیاز پیدا می‌شود. برای مثال در صورت نیاز به کوبیدن میخ در دیوار یا بیرون کشیدن آن از دیوار یا تخته، به این ابزارهای خانگی نیاز داریم. انبر نیز از ابزارهای عمومی است که اغلب وجود آن نیاز لازم است.

  • انواع پیچ گوشتی

باز و بسته کردن پیچ‌ها از معمولی‌ترین مواردی است که در هر خانه به آن نیاز پیدا می‌شود. از تعمیر لوازم برقی که نیاز به باز کردن آنها وجود دارد تا نصب قاب روی دیوار یا باز و بسته کردن و تعویض دستگیره درب و امثال آن، همه از مواردی هستند که نباز به ابزار خانگی پیچ گوشتی در آنها به‌چشم می‌خورد. بر این اساس داشتن یک مجموعه پیچ گوشتی در اندازه و مدل‌های مختلف برای هر خانواده ضروری به‌نظر می‌رسد.

  • کاردک

این وسیله به‌ظاهر ساده، کاربردهای وسیعی از پاک کردن رسوبات اضافه تا صاف کردن و بتونه‌کاری‌های جزئی دارد و وجود آن در جعبه ابزار می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

  • اره غیربرقی

وجود یکی دو عدد اره معمولی برای هر خانه، لازم و کاربردی است، چون نیازهای نجاری و تعمیراتی چوبی را به‌خوبی تامین می‌کند. اما با توجه به خطرات اره برقی و حوادثی که همه ساله شاهد آن هستیم، تهیه و نگهداری اره برقی به افراد غیرخرفه‌ای و خانواده‌ها توصیه نمی‌شود.

  • منگنه صنعتی دستی

این مورد یکی از اقلام بسیار مفید است که از تعمیرات مبلمان تا اتصال سریع و محکم اشیاء و امثال آن را انجام می‌دهد. این مورد در کنار منگنه دستی معمولی که در اغلب خانه‌ها وجود دارد، به‌خوبی نیازهای افراد به ابزارهای خانگی را در ین زمینه تامین می‌کند.

  • فازمتر
فازمتر

جهت خرید فازمتر فورس کلیک کنید

این ابزار را می‌توان از مفیدترین و ضروری‌ترین اقلام در جعبه ابزار خانگی به‌شمار آورد. هرگونه تعمیرات جزئی برقی حتی تعویض لامپ با وجود فازمتر، ایمن‌تر انجام می‌شود. پس به‌هیچ عنوان این مورد را از جعبه ابزار خود حذف نکنید!

  • دریل خانگی

جهت خرید دریل خانگی کلیک کنید

دریل‌ها دارای درجات و انواع گوناگونی هستند که شامل نمونه‌های خانگی و صنعتی بوده و مصارف گوناگونی را پوشش می‌دهند. اگر قصد تکمیل ابزارهای خانگی خود را دارید، دریل خانگی را حتما در این مجموعه قرار دهید. مصارف بی‌شمار دریل خانگی آنقدر زیاد و متنوع است که نمی‌توان به تک‌تک آنها اشاره کرد، اما بدون‌شک کاربرد زیاد این بخش از ابزارهای خانگی، لزوم تهیه آن را ثابت می‌کند.

  • دم باریک، آچار فرانسه و آچار کلاغی

این مجموعه ابزار نیز با کاربردهای زیادی که در خانه دارند، نقش مهمی در تکمیل ابزار خانگی ایفا می‌کنند. در بسیاری موارد پیچ ها پس از مدتی استفاده تغییر شکل می‌دهند و برای باز کردن آنها، علاوه بر پیچ گوشتی به چنین ابزارهایی نیاز است. به این ترتیب پیشنهاد می‌شود این ابزارها را نیز حتما به مجموعه ابزار خانگی خود بیفزایید تا از تعمیرات خودرو تا موارد دیگر در صورت لزوم از آنها استفاده نمایید.

لازم به یادآوری است علاوه بر موارد ذکر شده، ابزارهای کوچک و بزرگ بسیار دیگری نیز وجود دارد که با تهیه آنها و قرار دادن در مجموعه ابزار خانگی، بر راحتی کارها افزوده شده و انجام حرفه‌ای آنها امکان‌پذیر می‌گردد.

جعبه ابزار 20 پارچه داناپلاس مدل S3020

جهت خرید جعبه ابزار خانگی کلیک کنید

سخن آخر

ابزارهای فنی و کاربردی خانگی که با نام ابزار خانگی شناخته می‌شوند، علاوه بر تسهیل و تسریع کارها، مخارج زیادی را نیز از پیش پای خانواده برداشته و به افراد امکان انجام کارهای فنی و تعمیرات جزئی را می‌دهند.وجود این مجموعه لوازم در قالب جعبه ابزار مخصوص خانه یکی از ضروریات هر منزلی است.پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که اهل کارهای فنی هستید، این مجموعه را حتما تهیه نموده و از فواید آن بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *