آچار بکس برقی و شارژی, مقالات

راهنمای کامل آچار ضربه ای، انواع و کاربرد

راهنمای کامل آچار ضربه ای

امروزه شاهد پیشرفت زیادی در انواع ابزار آلات بوده ایم و مدل های جدیدی از آن ها ابداع شده اند. آچار ضربه ای یا آچار بکس ضربه ای نیز یکی از این محصولات است که موجب گردیده تا به راحتی بتوانیم کارهای خود را به اتمام برسانیم. در این مطلب قصد داریم راهنمای کامل آچار ضربه ای، انواع و کاربرد آن را به شما ارائه دهیم.

آچار ضربه ای چیست؟

باز کردن پیچ های خورده شده یا زنگ زده، کار واقعا دشواری است. همچنین باز و بسته نمودن پیچ ها در زوایای سخت، بسیار زمان بر و دشوار خواهد بود. شکستن ابزار، خراش پوست و طولانی بودن زمان انجام کارها، از دیگر مشکلاتی به حساب می آید که همواره برای باز و بسته شدن پیچ ها با آن سر و کار داریم.

این مشکلات حتی برای افراد متخصص همچون لوله کش ها و تعمیرکاران نیز پیش خواهد آمد. برای حل این مشکلات تجهیزات و محصولات جدید تولید و به بازار عرضه شده اند، که کار را برای همه ما آسان تر می کند. یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین این محصولات آچار ضربه ای است.

آچار ضربه ای یک ابزار پرقدرت بوده که برای باز و بسته کردن پیچ های بزرگ، مهره ها و بست های زنگ زده یا یخ زده استفاده خواهد شد. این محصولات گشتاور بسیار بالا و عالی را ارائه می دهند که آچارهای معمولی قادر به ارائه آن نیستند. همانطور که از اسم این محصولات پیداست، انرژی جنبشی را به صورت ضربه ای به شافت خروجی منتقل خواهند کرد. برای خرید انواع آچار آلات بر روی لینک کلیک نمائید.

نیروی ضربه ای یا انفجاری آچار ضربه ای از طریق باتری یا برق تامین می شود. نیروی ایجاد شده این امکان را به شما می دهد که با یک دست، سخت ترین و سفت ترین پیچ ها و مهره ها را باز کنید. به همین دلیل امروزه این محصولات طرفداران بسیاری داشته و در این مطلب می توانید راهنمای کامل آچار ضربه ای، انواع و کاربرد بیابید. استفاده از این ابزارها باعث شده تا خسارت ها و جراحت به اندازه چشم گیری کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: معرفی آچار بکس 

کاربردهای آچار ضربه ای

کاربردهای آچار ضربه ای

از مهم ترین کاربردهای آچار ضربه ای در این راهنمای کامل آچار ضربه ای می توان به استفاده از آن در صنعت خودرو اشاره کرد. تعویض لاستیک های ماشین، از متداول ترین کاربردهای این محصول است که با آن روبرو هستیم. اگر دقت کرده باشید، آچار ضربه ای در تمامی مغازه های بدن سازی یا تعمیرگاه های خودرو به چشم خورده و به وفور از آن استفاده می کنند. همچنین در انجام کارهای کارگاهی، پروژه های سنگین ساختمان سازی، چوب کاری، صنایع پتروشیمی، صنایع نفت، مونتاژ و نگهداری وسایل سنگین و حتی برخی از کاری های خانه کاربرد دارد.

به طور کلی شما می توانید برای باز و بسته کردن هر نوع پیچ و مهره ای از این وسیله استفاده نمایید، بدون اینکه مجبور باشید انرژی زیادی را صرف کرده یا فشار زیادی به پیچ و مهره ها بیاورید. در بیشتر اوقات به دلیل نیرو و فشار زیادی که به مهره ها وارد می شوند، این قطعات کوچک هرز شده یا خراش برمی دارند و در برخی اوقات ممکن است فرد آسیب جدی ببیند. با استفاده از آچار ضربه ای، این مشکلات به طور کلی حل می شود.

انواع آچار ضربه ای

آچار ضربه ای در انواع مختلفی وجود داشته که هرکدام از آن ها ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند که در این بخش آن ها را برای شما شرح می دهیم. برای اینکه راهنمای کامل آچار ضربه ای، انواع و کاربرد آن ها را بدانید باید این بخش را به درستی مطالعه کنید.

آچار ضربه ای پنوماتیک یا بادی

 آچار ضربه ای پنوماتیک یا بکس بادی یکی از قدرتمندترین نوع آچار ضربه ای به حساب می آید و اگر آن را از نزدیک دیده باشید، یقینا صدای بزرگ آن را شنیده اید. این دستگاه در تعمیرگاه ها و مکانیکی های خودرو، تولید ماشین آلات و خودرو، خطوط مونتاژ صنعتی لوله کشی، اتصالات بزرگ، ریل زنی و… به چشم می خورد. این نوع آچار ضربه های منظم و متوالی داشته و پیچ های بزرگ و قدرتمند را به خوبی سفت می کند. برای خرید بکس بادی بر روی لینک کلیک نمائید.

آچار ضربه ای پنوماتیک یا بادی

همانطور که گفتیم از این ابزارآلات در انواع کارهای صنعتی، مکانیکی و کارگاهی استفاده می شود و به هیچ عنوان آن را برای اتصال پیچ های کوچک توصیه نخواهیم کرد؛ چراکه آچار ضربه ای پنوماتیک دارای قدرتی ضربه زیاد، چرخش بالا و کلاچی قدرتمند است. این محصولات در مدل های مختلفی همچون تفنگی، پروانه ای و مستقیم در برابر وجود دارد.

آچار ضربه ای برقی

یکی دیگر از انواع آچارهای ضربه ای، نوع برقی آن بوده که قدرت کمتری نسبت به آچار ضربه ای پنوماتیک خواهد داشت. از مهم ترین تفاوت های آچار ضربه ای برقی با پنوماتیک می توان به تفاوت قدرت آن ها اشاره کرد، همچنین آچار ضربه ای برقی به کمپرسور هوا نیازی ندارد. این نوع آچار، انرژی مورد نیاز خود را از طریق الکتریسیته تامین می کند.

می توانید آچار ضربه ای برقی را برای انجام فعالیت های کارگاهی و خانگی به کار ببرید. باتوجه به وزن سبک و ابعاد جمع و جور این نوع آچار، شما به راحتی و بدون خستگی می توانید آن را در دست گرفته و هرکاری را انجام دهید. اما باید بدانید که نمی توان از آن ها برای انجام کارهای سنگین استفاده کنید؛ چراکه قدرت نسبتا متوسطی دارند. به خاطر داشته باشید که آچار ضربه ای برقی بدون جریان برق و الکتریسیته کاری انجام نمی دهند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ابزار برقی با کیفیت

آچار ضربه ای شارژی

آخرین مدل از آچار ضربه ای، مدل شارژی آن بوده و شما برای استفاده از آن نیازی به جریان برق ندارید. این نوع آچار با استفاده از باتری کار کرده و مانند مدل برقی، دارای شلنگ یا سیم نیست. از همین رو شما می توانید به راحتی این محصول را در هر محیطی استفاده کنید، اما این در حالی است که از پر بودن شارژ آچار اطمینان کامل را حاصل کنید.برای خرید آچار بکس برقی و شارژی بر روی لینک کلیک نمائید.

آچار ضربه ای شارژی

آچار ضربه ای شارژی نسبت به دو مدل قبلی، توانایی کمتری داشته و برای انجام کارهای خانگی می توانید آن ها را به کار ببرید. این محصولات بسیار سبک و جمع و جور هستند و به همین دلیل جابجایی آن ها بسیار آسان است. برخی از افراد یک باتری اضافه برای این محصول تهیه کرده و با اتمام شارژی باتری محصول، باتری دوم را جایگزین می کنند.

جمع بندی

آچار ضربه ای یکی از مهم ترین ابزارآلات امروزی بوده که کاربردهای بسیار متنوعی را عرضه خواهد کرد. این محصولات در سه مدل شارژی، برقی و پنوماتیک تولید و به بازار عرضه می شوند. آچار شارژی نسبت به مدل های دیگر ضعیف بوده و در انجام کارهای خانگی و کارگاهی سبک آن را به کار می گیرند. مدل پنوماتیک آن نیز بسیار قوی بوده و در صنایع سنگین کاربرد دارند. برای اینکه راهنمای کامل آچار ضربه ای، انواع و کاربرد آن را داشته باشید، بخش های قبلی را مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *