مقالات

معرفی انواع کیف ابزار و کاربردهای آنها

معرفی انواع کیف ابزار و کاربردهای آنها

همه ما می دانیم که ابزارآلات دستی اعم از پیچ گوشتی ها، آچارها و.. از دسته تجهیزات بسیار کاربردی و ضروری هستند که نحوه و مکان نگهداری از آن ها رابطه مستقیمی با کارایی و طول عمرشان دارد. خوشبختانه در این زمینه انواع مختلفی از کیف های ابزار طراحی و روانه بازار شده است که می توانید از آن ها کمک بگیرید. از همین جهت ما در ادامه این مطلب به معرفی انواع کیف ابزار و کاربردهای آن ها پرداخته ایم تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

کیف ابزار چیست و چه مزایایی دارد؟

اگر شما هم قصد خرید این تجهیزات را داشته باشید، احتمالا اولین سوالی که از خودتان می پرسید این است که انواع کیف ابزار چیست و چه مزایایی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که کیف ابزار وسیله ای محافظتی است که در ابعاد و جنس های مختلف تولید شده و وظیفه اصلی آن نگهداری از ابزارآلات دستی و جلوگیری از آسیب دیدن آن ها می باشد. به زبان ساده تر در این کیف بخش های مختلفی تعبیه شده تا ابزارهای متفاوت را به راحتی در آن جای داده و در صورت نیاز به سرعت به آن ها دسترسی داشته باشید.

کیف ابزار چیست و چه مزایایی دارد؟

در کل انواع کیف ابزارها مزیت های زیادی دارند، اما بدون شک از مهم ترین آن ها می توان به قابلیت نگهداری صحیح از ابزارآلات دستی، جلوگیری از آسیب و خراب شدن وسایل، دسترسی آسان هنگام نیاز و..‌ اشاره کرد. برای خرید جعبه ابزار و میز کار بر روی لینک کلیک نمائید.

انواع کیف ابزار

همانطور که در معرفی انواع کیف ابزار و کاربردهای آن ها گفتیم، این تجهیزات انواع مختلفی دارند که کاربردی ترین آن ها در ادامه برای تان آورده شده است:

کیف ابزار دستی و کاربرد آن:

کیف ابزار دستی مطابق نامش یکی از انواع کیف هاست که جهت نگهداری ابزارآلات سبک با تعداد کم به کار می رود. این کیف ها معمولا اندازه کوچکی دارند و در آن ها یک بند ساده، اما محکم طراحی شده تا بتوانید آن را روی دوش تان بیندازید. درباره کیف ابزار دستی و کاربرد آن باید بگوییم که این محصولات با داشتن جیب های متعدد برای نگهداری ابزار کوچک و استفاده روزانه تعمیرکاران کاربردی اند که از جنس پارچه های مقاوم و در ابعاد و اندازه های گوناگون تولید می شوند.

بیشتر بخوانید: لوازم ضروری برای جعبه ابزار ماشین

کیف ابزار دستی

کیف ابزار کمری و کاربرد آن:

اگر شما هم درباره کیف ابزار کمری و کاربرد آن کنجکاوید بهتر است بدانید که این مدل برای افرادی که در ارتفاع کار کرده یا مدام در حرکت اند انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. همچنین در صورتیکه شما قادر به استفاده از انواع دیگر کیف ها مثل مدل های سامسونتی و.. نباشید هم می توانید از این مدل کمک بگیرید. این کیف ها معمولا از جنس چرم یا برزنت تولید شده و با بسته شدن به دور کمر قابلیت دسترسی آسان به ابزارآلات مورد نیاز فرد را تامین می کنند.

کیف ابزار کمری و کاربرد آن

کوله پشتی ابزار و کاربرد آن:

در زمینه معرفی کیف ابزار و کاربردهای آن، مدل کوله پشتی از دسته کیف های بسیار محبوب و پرطرفدار در بازار به شمار می رود که کاربردهای متنوعی دارد. این مدل غالبا به شکل کوله طراحی شده و دارای دو بند جهت انداختن روی دوش است که با داشتن اندازه های مختلف برای طیف وسیعی از فعالیت ها قابل استفاده می باشد. درباره کوله پشتی ابزار و کاربرد آن باید بگوییم که مهم ترین مزیت این مدل قابلیت تقسیم وزن صحیح و مساوی روی هر دو شانه و جنس پارچه ای یا برزنتی محکمش می باشد که استفاده از آن در محیط های مختلف را کاملا آسان و کاربردی کرده است.

بیشتر بخوانید: 6 مزیت خرید ابزار از فروشگاه اینترنتی ابزار

کوله پشتی ابزار و کاربرد آن

کیف ابزار جلیقه ای و کاربرد آن :

شاید برای تان سوال شده باشد که کیف ابزار جلیقه ای و کاربرد آن چیست؟ مدل های جلیقه ای همانند نام شان کاملا شبیه به یک جلیقه و از جنس پارچه های برزنتی و محکم هستند که روی آن تعداد زیادی جیب با اندازه های متفاوت جهت نگهداری ابزارآلات تعبیه شده است. از آنجایی که کیف ابزار جلیقه ای پوشیدنی بوده و امکان دسترسی بسیار آسانی دارد، یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای استفاده تعمیرکاران خواهد بود.

کیف ابزار جلیقه ای و کاربرد آن

کیف ابزار سامسونتی:

 که با عنوان کیف مهندسی نیز سناخته می شود، به مقاومت بالایش معروف است و طراحی آن نیز دقیقا شبیه کیف های سامسونت عادیست. این مدل علاوه بر قابلیت نگهداری از ابزارآلات مختلف، امکان جایگذاری دقیق و کاملا مرتب آن ها را نیز فراهم کرده و برای طرفداران نظم کاملا کاربردی خواهد بود. همچنین این مدل کاملا عایق بوده و در برابر نفوذ آب و رطوبت نیز مقاوم می باشد.

کیف ابزار چرخدار و کاربردهای آن:

یکی دیگر از مدل های محبوب که باید در مبحث معرفی انواع کیف ابزار و کاربردهای آن به آن بپردازیم، انواع چرخدار هستند که بیش از هر چیز دیگری با سهولت جابه‌جایی شان معروفند. جالب است بدانید که در مقایسه با دیگر انواع کیف ابزار، این مدل ها سنگین تر و بزرگتر هستند، از همین جهت برای حمل ابزارآلات مختلف با تعداد بالا مناسب و کاربردی خواهند بود.

بیشتر بخوانید: معرفی ابزار آلات عمومی و کاربرد آنها

راهنمای خرید انواع کیف ابزار

در بخش انتهایی معرفی انواع کیف ابزار و کاربردهای آن ها شما را برای خرید بهترین کیف ابزار راهنمایی می کنیم. در این زمینه پیشنهاد می کنیم که هنگام خرید حتما به موارد زیر توجه کنید:

  1. توجه داشته باشید که هر کیف ابزاری لزوما برای شما کاربردی نیست و شما باید قبل از هر چیز به کاربرد موردنظرتان از کیف توجه کنید.
  2. اگر قرار است مدام از کیف ابزار استفاده کنید و کارتان در ارتفاع است به دنبال انواع جلیقه ای یا کمری باشید.
  3. اگر جهت مصارف صنعتی به کیف ابزار نیاز دارید انواع بزرگ تر با ظرفیت بیشتر انتخاب های بهتری برای تان خواهند بود.
  4. چنانچه برای استفاده عادی و روزانه به کیف ابزار نیاز دارید، به دنبال کیف های مرغوب و کوچک باشید. این مدل ها در عین کوچک بودن جیب ها و بخش های زیادی دارند که کارتان را راه می اندازد.
  5. به عنوان یک نکته مهم در راهنمای خرید انواع کیف ابزار توجه کنید که کیف خریداری شده باید باکیفیت بوده و فاقد هر نوع پارگی، درز و.. باشد.

در آخر

همانطور که متوجه شدید؛ کیف ابزار انواع مختلفی دارد که این موضوع هرکدام از آن ها را جهت کاربرد در بخشی خاص مناسب کرده است. ما در این مطلب به معرفی انواع کیف ابزار و کاربردهای آن ها پرداختیم تا شما در صورت نیاز بتوانید از آن کمک بگیرید. در نهایت امیدواریم که تمامی نکات گفته شده برای شما کاربردی و‌ مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *