مقالات

مهمترین کاربردهای پمپ باد فندکی

مهمترین کاربردهای پمپ باد فندکی

کاربردهای پمپ باد فندکی بسیار زیاد است. بسیاری از ما امروزه با خودروها سر و کار داریم و می دانیم که این وسیله می تواند مشکلاتی را گاهی اوقات برای خود به همراه داشته باشد. برخی از این مشکلات می تواند به بخش داخلی خودرو مربوط بوده و برخی دیگر نیز به بخش های خارجی مانند تایر یا لاستیک ارتباط داشته باشند. یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای تایر خودرو به وجود می آید، کاهش باد و نیاز به تنظیم باد آن است.

ابزاری به نام پمپ باد فندکی می تواند این مشکل را در سریع ترین زمان ممکن برای شما حل کند. به همین خاطر، در این مطلب ما قصد داریم ابتدا مهمترین کاربردهای پمپ باد فندکی را به شما معرفی کرده و سپس هر آنچه که باید در رابطه با این دستگاه بدانید، بررسی کنیم. همراه ما باشید.

پمپ باد فندکی چیست؟

در ابتدای این مطلب به سراغ پاسخ سوال “پمپ باد فندکی چیست” می رویم سپس در ادامه به بررسی کاربردهای پمپ باد فندکی می پردازیم. پمپ باد فندکی در واقع وسیله ای کوچک، کاربردی و همچنین قابل حمل است که همان طور که از نامش پیداست، برای باد کردن تایرهای خودرو از آن استاده می شود. اگر برایتان سوال پیش آمده است که چرا باید نام این محصول را “فندکی” بگذارند، باید بگوییم که با توجه به این که این ابزار برای ارائه خدمات به فندک خودرو وصل می شود تا از باطری ها تغذیه کند، به آن پمپ باد فندگی می گویند.

این کمپرسو باد به عنوان کمپرسور جابجایی مثبت معرفی می شد که با حرکت پیستون در داخل سیلندر، فرایند مکش، فشرده سازی و فشار باد را انجام می دهد. کوچک بودن و همچنین طراحی متفاوتی که در این دستگاه وجود دارد، آن را به یکی از پرفروش ترین و همچنین کاربردی ترین دستگاه های بادی معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین موتور برق خانگی چیست؟

کاربردهای پمپ باد فندکی

کاربردهای پمپ باد فندکی

کاربردهای پمپ باد فندکی بسیار وسیع بوده و تنها به باد کردن تایر خودرو خلاصه نمی شود. در واقع شاید به جرات بتوان گفت که علت پرفروش بودن این دستگاه نیز کاربردهایی است که پمپ باد فندکی برای شما ارائه می دهد. به طور کلی، عملکرد اصلی این پمپ، باد کردن سریع و بدون مشکل انواع و اقسام وسایل است. از دیگر کاربردهای پمپ باد فندکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنظیم باد تایر
  • باد کردن لاستیک دوچرخه و موتور
  • باد کردن قایق بادی
  • باد کردن توپ
  • باد کردن تشک های بادی

انواع پمپ باد فندکی

حال که با کاربردهای پمپ باد فندکی و این دستگاه آشنا شدید، به سراغ معرفی انواع پمپ باد فندکی می رویم.

پمپ باد فندکی تک سیلندر:

این دسته از پمپ های باد، وزن کمی را برای خود به همراه دارند. از کاربردهای پمپ باد فندکی تک سیلندر می توان باد کردن لاستیک های دوچرخه یا توپ اشاره کرد.

پمپ باد فندکی دو سیلندر:

این دسته از پمپ های باد به همراه دو سیلندری که در آنها وجود دارد، هوا را فشرده کرده و در نتیجه می توانند با قدرت و سرعت بیشتری آن را به بیرون هدایت کنند. به همراه این دستگاه می توان در سریع ترین زمان به باد کردم لاستیک خودرو پرداخت.

پمپ باد فندکی شارژی:

در این دسته از پمپ های باد فندکی، باطری ای تعبیه شده است که انرژی را در خود ذخیره می کند. در زمان هایی که خودرو خاموش است یا ما دسترسی به برق نداریم، می توانیم به راحتی از پمپ های باد فندکی شارژی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ابزار برقی با کیفیت

مشخصات و اجزا پمپ باد فندکی 

مشخصات و اجزا پمپ باد فندکی

حال نوبت به این می رسد که با به پاسخ سوال “مشخصات و اجزا پمپ باد فندکی چیست ” بپردازیم:

  • درجه یا نشانگر: این بخش به ما نشان می دهد که چه مقدار از فشار هوا استفاده می کنیم.
  • سیلندر: در این بخش هوا فشرده می شود.
  • شیلنگ: هوایی که در بخش سیلندر فشرده می شود، به کمک شیلنگ به لاستیک یا … منتقل می شود.
  • گیره باطری: در کمپرسورهایی که با باطوری خودرو کار می کنند، دو گیره به شکل شاخه وجود دارد تا به باطری متصل شود.
  • رابط فندکی: برای پمپ های فندکی که به صورت مستقیم به قسمت فندک خودرو متصل می شوند نیز رابط فندک در بسته بندی آن ها قرار می گیرد.

طرز کار پمپ باد فندکی

مهم است که پس از خرید، طرز کار پمپ باد فندکی را بدانید تا به درستی از این محصول استفاده کنید. در ابتدا باید بدانید که این پمپ ها مانند دیگر کمپرسورها دارای مخزن نیستند تا هوا را در خود ذخیره کنند، بلکه برای انجام کار نیاز به انرژی برق یا باطری دارند.

پس از این که پمپ باد فندکی خود را به محل تغذیه مورد نظر متثل کردید، مهم است که شیلنگ را به چرخ اتصال بدهید و سپس با دستگیره هایی که روی آن قرار دارد، به با دکردن چرخ یا دیگر وسایل بپردازید. هر زمان که شما پمپ باد فندکی را از محل تغذیه جدا کنید، اگر پمپ شما از دسته مدل های شارژی نباشد، هیچ عملکردی از خود نشان نمی دهد.

بیشتر بخوانید: لوازم ضروری برای جعبه ابزار ماشین

معایب و مزایای پمپ باد فندکی

برای این که بتوانیم به این نتیجه دست پیدا کنیم که آیا پمپ باد فندکی می تواند ابزاری مناسب برای ما باشد یا خیر، می بایست به بررسی مزایای و معایب آن بپردازیم. معایب و مزایای پمپ باد فندکی به شرح زیر هستند.

مزایای پمپ باد فندکیمعایب پمپ باد فندکی
وزن مناسب و قابل حمل بودن

 

خراب شدن سیم فندکی ( درصورتی که به درستی از آن استفاده نشود)
دسترسی آسان و استفاده راحت از آن

 

تامین انرژی و باد مورد نیاز

 

نکات خرید پمپ باد فندکی

زمانی که قصد دارید نسبت به خرید پمپ باد فندکی اقدام کنید، مهم است که برخی نکات را مد نظر خود قرار دهید تا بتوانید بهترین محصول را در اختیار داشته باشید. در ابتدا، برای خرید پمپ باد فندکی می بایست فروشگاه معتبری مانند ابزارمال را انتخاب کنید. پس از انجام این کار، می توانید مطمئن شوید که پمپ باد فندکی شما کیفیت و کارایی بالایی را از خود نشان می دهد. پس از آن، می بایست برخی موارد دیگر را به هنگام خرید بررسی کنید؛ مانند:

  • حداکثر میزان تولید فشار باد
  • حداکثر زمان کارکرد
  • تعداد سیلندرها
  • لوازم جانبی
  • کابل بلند و مقاوم
  • کیفیت بالای متریال در ساخت کمپرسور

بیشتر بخوانید: راهنمای استفاده از کمپرسور باد

سخن پایانی

پمپ باد فندکی می تواند یک ابزار بسیاری عالی، مخصوصا برای دسته افرادی باشد که در طول سال بارها به گردش یا سفر به همراه دوچرخه یا خودرو خود می روند. حتما به هنگام خرید، نکاتی که در این مطلب برای شما ارائه دادیم را مد نظر خود قرار دهید، تا انتخابی مناسب با نیاز خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *