مقالات

معرفی انواع نازل سشوار صنعتی

معرفی انواع نازل سشوار صنعتی

سشوار های صنعتی یکی از ابزارهای بسیار کاربردی بوده که برای انتقال حرارت و همچنین گرما به منظور انجام عملیات هایی مانند لایه برداری، رنگ زدایی، لحیم کاری و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از انواع نازل سشوار صنعتی، دقت در کار را بالا برده و همچنین موفقیت را در انتهای کار افزایش می دهد. نازل ها در سشوار های صنعتی دارای شکل های مختلفی هستند. به همین خاطر، کار با آنها نیاز به شناخت کافی دارد. از این رو ما در این مطلب تصمیم گرفتیم تا به معرفی انواع نازل سشوار صنعتی بپردازیم و نکات ایمنی کار با آنها را به شما گوشزد کنیم. با ما همراه باشید.

سشوار صنعتی

نازل سشوار صنعتی چیست؟

قبل از این که به سراغ این برویم که انواع نازل این دستگاه کدام اند، بهتر است ابتدا به این موضوع اشاره کنیم که اصلا نازل سشوار صنعتی چیست؟

همان طور که در ابتدا نیز به این موضوع پرداختیم، سشوار صنعتی یکی از ابزارهایی است که با کمک آن می توانید حرارت بسیاری را در اختیار خود قرار دهید. همچنین به کمک این دستگاه می توانید گرما را به یک نقطه هدایت کرده تا عملیات مورد نظر خود را روی زمینه ی مورد نظر پیاده سازی کنید.

نازل هایی که در این دستگاه به کار می روند، انواع اشکال مختلفی را برای خود به همراه دارند. هر کدام از نازل ها می توانند به شکلی خاص به انتقال حرارت بپردازند. این نازل ها در بخشی از سشوار صنعتی که دمنده نامیده می شود، نصب شده و با کمک آنها می توان کارهای مختلفی نظیر لایه برداری رنگ ها،برداشتن کاغذ دیواری، خم کردن لوله ها و مواردی این چنینی را انجام داد.

سشوارهای صنعتی دارای المنت و همچنین سیستم دمنده ای است. پس از این که المنت داغ می شود، هوای گرم با کمک دمنده به بیرون هدایت می شود. نازل ها از جنس فولاد ساخته شده اند که مقاومت بسیار بالایی را از خود در برابر حرارت و گرما نشان می دهند. شاید برایتان جالب باشد زمانی که بدانید آنها می توانند تا 700 درجه سانتی گراد را متحمل شوند. حال که به طور کامل با نازل سشوار صنعتی آشنا شدید، در ادامه به معرفی انواع آن می پردازیم.

بیشتر بخوانید : مهمترین کاربردهای پمپ باد فندکی

انواع نازل سشوار صنعتی

انواع نازل سشوار صنعتی :

همان طور که مطالعه کردید، با کمک نازل می توانیم حرارتی که سشوار تولید می کند را به نقطه ای که مد نظرمان است، هدایت کنیم. این کار به دلیل استفاده از نازل ها می تواند با دقت و همچنین کیفیت بسیار بالایی انجام شود. در واقع انواع نازل سشوار صنعتی این زمینه را برای ما مهیا می سازد تا با تمرکز، حرارتی که مد نظرمان است را منتقل کنیم. حال به معرفی انواع نازل سشوار صنعتی می پردازیم.

نازل اصلی

به قسمتی از سشوار صنعتی که از طریق آن باد و حرارت این دستگاه منتقل می شود، نازل گفته شده و تمامی سشوار های صنعتی دارای نازل اصلی هستند. زمانی که از نازل اصلی استفاده می شود، حرارت به صورت مستقیم ایجاد شده و ما می بایست کنترل کافی روی میزان حرارت شکل گرفته داشته باشیم. سشوارهای صنعتی دارای دکمه ی کنترلی هستند که آن را در سه حالت باد، گرما و تنظیم شدت باد قرار می دهد. زمانی که از نازل اصلی استفاده می شود، توجه به تنظیم شدت باد و گرما بسیار حائز اهمیت است.

نازل مخروطی یا کاهنده

نازل مخروطی یا کاهنده نیز دیگر نازل سشوار صنعتی می باشد. زمانی که قصد داریم بخشی از سط کار خود را گرم کنیم، از این دسته از نازل ها استفاده می کنیم. از دیگر عملیات هایی که می توان به کمک این نازل انجام داد، خم کردن لوله های پلاستیکی و همچنین لحیم کاری است.

زمانی که شما به استفاده از این نازل می پردازید، می بایست دقت بیشتری در کارهای خود به خرج دهید؛ زیرا نازل می تواند به یک باره حرارت بالایی را منتقل کند که آسیب زننده است. از آنجایی که تا حدودی این نازل شبیه به خرطوم می باشد، به آن نازل خرطومی نیز گفته می شود.

بیشتر بخوانید : راهنمای کامل استفاده و نگهداری از سشوار صنعتی

نازل بازتابنده یا قاشقی

نازل بازتابنده یا رفلکس یکی از انواع نازل های سشوار صنعتی است که برای هدایت گرمای مورد نظر جهت خم کردن لوله های پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد. از طرفی دیگر، برای از بین بردن یخ زدگی لوله ها نیز می توان از این دسته از نازل ها استفاده کرد. از آنجایی که شکل این دسته از نازل ها شبیه به قاشق بوده و به هنگام ایجاد حرارت، بازتابش را ارائه می دهند، به آنها نازل بازتابنده گفته می شود.

نازل تخت

نازل تخت همان طور که از نامشان پیداست، دارای سطحی صاف و کشیده اند که برای لایه برداری رنگ ها یا پوشش هایی مانند کاغذ دیواری مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از این دسته از نازل ها می توانید میزان حرارتی که توسط سشوار تولید می شود را به درستی به محل مورد نظر خود هدایت کنید.

نازل محافظ شیشه

همان طور که از ابتدا نیز بارها به این موضوع اشاره کردیم، از نازل های سشواری صنعتی برای سطوح مختلف استفاده می شود؛ اما گاهی اوقات ما مواردی مانند شیشه را با خود به همراه داریم که نباید به آنها آسیبی وارد شود. به همین خاطر ما می توانیم از نازل محافظ شیشه استفاده کنیم. این نازل ها به ما کمک می کنند تا به هنگام استفاده از سشوار صنعتی، حرارت به صورت مستقیم به شیشه ها برخورد نکند.

نازل جوشکاری یا شکاف دار

در انتها نیز نوبت به نازل جوشکاری یا شکاف دار می رسد که برای انجام برخی فعالیت های به اصطلاح جوشکاری مانند جوش دادن ورقه های پلاستیکی یا پی وی سی به یک دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از نازل های جوشکاری که دارای شکل های مختلفی مانند لوله ای است، می توانید حرارت را از نقطه ای به نقطه ی دیگر، منتقل کنیم. با استفاده از این نازل ها، فرآیند جوشکاری به خوبی انجام می شود.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید دریل پیچ گوشتی برقی

سخن پایانی

زمانی که قصد دارید از سشوارهای صنعتی استفاده کنید، باید از قطعه ای به نام نازل در این دستگاه استفاده کنید تا حرارت به خوبی کنترل شده و به نقطه ی مورد نظر هدایت شود. همان طور که ما در این مطلب به معرفی انواع نازل سشوار صنعتی پرداختیم، شما می توانید با توجه به نحوه عملیات خود و همچنین مشخص زمینه ای که قرار است روی آن سشوار صنعتی را مورد استفاده قرار دهید، می بایست نازل مخصوص عملیات خود را انتخاب کنید. در این زمینه می توانید از کارشناسان مطرح مجموعه ابزارمال نیز کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *