مقالات

راهنمای کامل اره فارسی بر

راهنمای کامل اره فارسی بر

برش دادن و زاویه دار کردن انواع مختلف متریال ها از مهم ترین بخش های ممکن در برخی صنایع هستند که معمولا به کمک ابزارآلات گوناگونی انجام می شود. در این زمینه اره فارسی بر یکی از رایج ترین تجهیزات در زمینه برش می باشد که احتمالا شما هم بارها نام آن را شنیده و از اهمیتش به خوبی آگاهید. از همین جهت ما در ادامه قصد داریم تا راهنمای کامل اره فارسی بر، انواع مختلف این وسیله و همچنین نحوه کار با آن را را برای تان توضیح دهیم.

اره فارسی بر چیست؟ و علت نامگذاری آن

در ابتدا ممکن است از خودتان بپرسید که اره فارسی بر چیست و چرا به این شکل نامگذاری شده؟ در در این راهنمای کامل اره فارسی بر و در پاسخ این سوال  باید بگوییم که فارسی بر یا به انگلیسی Miter saw، از تجهیزات برقی با یک تیغه گرد و دایره ای شکل است که روی یک محور ثابت متصل شده و به کمک دسته طراحی شده در آن، جهت برش متریال های مختلف کاربرد دارد.

در فارسی برها برای آنکه سرعت چرخش و قدرت برش بالا باشد، از موتورهایی قدرتمند استفاده شده که به کمک آن ها می توان انواع برش ها شامل برش های افقی، اریب، فارسی، عمودی یا ترکیبی را به راحتی انجام داد.

در ادامه راهنمای کامل اره فارسی بر اگر شما هم درباره علت نامگذاری اره فارسی بر کنجکاوید باید بگوییم که به طور کلی برش های زاویه دار در صنایع مختلف با عنوان “فارسی” شناخته می شوند. به زبان ساده تر فرقی ندارد که شما برای برش زاویه دار از فارسی بر یا سایر اره ها استفاده کنید، زیرا در حال آن را به صورت فارسی، یعنی زاویه دار برش داده اید. برای خرید انواع اره برقی بر روی لینک کلیک نمائید.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل اره گردبر یا دیسکی

اره فارسی بر چیست؟

کاربردهای اره فارسی بر

در راهنمای کامل اره فارسی بر، پرداختن به کاربردهای اصلی آن موضوع مهمیست که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. از همین جهت بهتر است بدانید که این وسیله به علت توانایی بالایش در ایجاد برش های زاویه دار، در طیف وسیعی از بخش های صنعتی و غیرصنعتی مورد استفاده قرار می گیرد که از جمله مهم ترین کاربردهای آن می توانیم به صنایع ساخت و ساز اشاره کنیم. همچنین از اره فارسی بر در بخش های دیگری مانند نجاری ها یا کارخانه های برش چوب نیز به وفور استفاده می شود. در مجموع کاربردهای اره فارسی بر با توجه به نوع آن ها تعیین می شود که در ادامه برای تان توضیح داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع خرید اره پروفیل بر

انواع اره فارسی بر

همانطور که پیش از این گفتیم، اره های فارسی بر انواع متفاوتی دارند که در این راهنمای کامل اره فارسی بر به معرفی کاربردی ترین آن ها می پردازیم :

  • اره فارسی بر دستی این مدل همانطور که از نامش پیداست از ابزارهای ساده و دستی بوده که به راحتی برای استفاده در کارگاه های مختلف کاربردیست. کار با اره فارسی بر دستی بسیار راحت بوده و قابلیت کنترل بالای آن به شما این امکان را می دهد تا به آسانی بتوایند انواع برش های زاویه دار را بدون لغزش روی متریال مورد نظر پیاده سازی کنید.
  • اره فارسی بر صندوقی پیش از توضیح راهنمای کامل اره فارسی بر صندوقی جالب است بدانید که این مدل از قدیمی ترین و پرکاربردترین انواع اره فارسی بر است که امروزه نیز در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. نامگذاری این اره به علت شکل خاص و صندوقی شکلش انجام گرفته و در آن یک موتور دینامی تعبیه شده است. به طور کلی در مقایسه با موتورهای آرمیچری باید بگوییم که موتور دینامی در عین داشتن عمر بالا، بسیار پر سر و صداست بنابراین بهتر است که پیش از خرید حتما به این موضوع توجه داشته باشید. علاوه بر آن، وزن بالای این مدل باعث شده تا برای جابه‌جایی اش حداقل به دو نفر نیاز داشته باشید.
  • اره فارسی بر ثابت مدل ثابت یکی از انواع اره فارسی بر به شمار می رود که قابلیت برش های اریب را ندارد. در واقع شما به کمک این وسیله می توانید تنها برش های عمودی، افقی و فارسی ایجاد کنید. البته بد نیست بدانید که اره فارسی بر ثابت در عین ثابت بودن، در مقایسه با مدل صندوقی کارایی بیشتری داشته و جهت برش آن از بالا به پایین می باشد. از مهم ترین مزایای این مدل می توانیم به داشتن محافظ تیغه، خروجی گردگیر، قابلیت حمل آسان، وزن کم و.. اشاره کنیم.
  • اره فارسی بر کشوی یکی از جدیدترین و مدرن ترین انواع اره های فارسی بر ثابت، مدل های کشویی آن هستند که دارای ریل مخصوص بوده و جهت برش تخته چوب هایی با عرض زیاد کاربردی اند. برخی از انواع این محصولات به جای ریل، به بازوهای خاصی مجهز شده اند و همگی قابلیت ایجاد برش های مختلف اعم از برش های اریب، عمودی، افقی، فارسی و.. را خواهند داشت.

 

  • اره فارسی بر کشویی دو طرفه این مدل همانطور که از اسمش هم مشخص است، نسبت به اره قبلی قابلیت های بیشتری داشته که از مهم ترین مزیت های آن می توانیم به توانایی حرکت تیغه ها در دو سمت چپ و راست اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین مارک اره برقی

نحوه کار با فارسی بر

نحوه کار با فارسی بر

به عنوان راهنمای کامل اره فارسی بر بهتر است بدانید که کار با این تجهیزات نیز مانند هر ابزار کار دیگری به رعایت اصول و نکات ایمنی نیاز دارد که حتما باید تمامی آن ها را در نظر بگیرید. به طور کلی در ابتدای کار و پیش از هر چیز باید دستگاه را به درستی نصب کرده و سپس زاویه برش مورد نظرتان را تنظیم کنید.

چنانچه قصد ایجاد برش های قائم را دارید بهتر است که از گونیای دستگاه استفاده کنید. در ادامه قطعه مورد نظرتان را روی میز برش قرار داده و آن را به کمک گیره های فیکس یا همان گیره های محکم کننده دستگاه، ثابت نگه دارید. حالا به عنوان آخرین مرحله دستگاه را روشن کرده و با محکم در دست گرفتن آن برش زدن را آغاز کنید.

بیشتر بخوانید: اره عمودبر چیست؟

در آخر

ما در این مطلب راهنمای کامل اره فارسی بر، آشنایی با انواع مختلف آن و همچنین نحوه کار با فارسی بر را توضیح دادیم تا شما در صورت نیاز بتوانید از آن کمک بگیرید. توجه داشته باشید خرید این تجهیزات و استفاده از آن ها به دقت بالایی نیاز خواهد داشت، بنابراین همواره پیش از خرید با توجه به کاربرد مورد نظر، نوع مناسب را انتخاب کرده و با توجه به دستور العمل های ذکر شده در آن، از دستگاه استفاده کنید. در نهایت امیدواریم که تمامی نکات گفته شده در این مطلب شما را برای آشنایی، خرید و کار با اره های فارسی بر راهنمایی کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *