مقالات

ویژگی های مهم ابزارهای بادی و بنزینی

ویژگی های مهم ابزارهای بادی و بنزینی

ابزارهای بادی و بنزینی جز ابزارآلات مهم و کاربردی در صنعت هستند. همان‌طور که مشخص است این نوع از ابزارها برای کار کردن از بنزین و نیروی باد که به‌واسطه کمپرسور ایجاد می‌شود، استفاده می‌کنند. در شرایطی که امکان دسترسی به جریان برق وجود ندارد به‌جای استفاده از ابزارآلات برقی و شارژی به‌راحتی می‌توان از ابزار بادی و یا پنوماتیک و بنزینی استفاده کرد.

آشنایی با مزایا و معایب هر کدام از این ابزارها و سازوکار استفاده از آن‌ها، کمک می‌کند تا بیشتر درباره ویژگی‌های مهم ابزارهای بادی و بنزینی اطلاعات به دست بیاوریم و نوع مناسب آن‌ها را برای کار مربوطه انتخاب کنیم. در ادامه به‌صورت جداگانه به معرفی ابزارهای بادی و بنزینی می‌پردازیم تا شما بیشتر با ویژگی‌های مهم ابزارهای بادی و بنزینی آشنا شوید.

معرفی ابزارهای بادی و بنزینی

برای معرفی ابزارهای بادی و بنزینی که شامل دسته گسترده‌ای از ابزارها می‌شوند، بهتر است اول به این نکته اشاره‌کنیم که این ابزارها برای کارکرد نیاز به نیروی الکتریسیته ندارند.

ابزارهای بادی برای کارکرد از هوای فشرده استفاده می‌کنند، یکی از انواع این ابزارها ابزارهای بادی یا پنوماتیک هستند که در صنایع مختلف و پزشکی مورداستفاده قرار می‌گیرند. بیشترین کاربرد این ابزارها در صنایع و معادن، مونتاژ و اتصالات، تأسیسات عمرانی و کابینت سازی، پزشکی، دندانپزشکی و … است. به‌عنوان‌مثال میخکوب‌ها، پلیشر های بادی و منگنه کوب‌ها از تجهیزاتی هستند که با استفاده از فشار باد نیروی مکانیکی ایجاد می‌کنند.

ابزارهای بنزینی هم برای کارکرد از سوخت بنزین استفاده می‌کنند و این سوخت را به نیروی مکانیکی تبدیل می‌کنند. در مکان‌هایی که دسترسی به الکتریسیته وجود ندارد به‌راحتی می‌توانند ابزارهای بنزینی مانند چکش تخریب، موتور برق ژنراتور و اره‌های زنجیری استفاده کرد. این ابزارها برای خراب کردن سطوح سخت مانند بتن مورداستفاده قرار می‌گیرند. اره‌های زنجیری نیز انواع کنده درختان و الوارهایی که سبز نیستند را به‌راحتی قطع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: نحوه نگهداری از ابزار های پنوماتیک

انواع ابزارهای بادی و بنزینی

انواع ابزارهای بادی و بنزینی

شناخت انواع ابزار بادی و بنزینی قبل از آشنایی با ویژگی های آن‌ها موردنیاز است. به همین خاطر در این قسمت انواع ابزارهای بادی و بنزینی را معرفی می‌کنیم.

انواع ابزارآلات بادی که دارای یک موتور پنوماتیک هستند و هوای فشرده را به نیروی مکانیکی تبدیل می‌کنند عبارت‌اند از:

انواع ابزارآلات بنزینی که از سوخت بنزین استفاده می‌کنند و آن را به نیروی مکانیکی تبدیل می‌کنند عبارت‌اند از:

  • برش دهنده موتوری
  • اره موتوری
  • چمن‌زن موتوری
  • اره زنجیری
  • شمشاد زن موتوری
  • دمنده موتوری
  • داس موتوری

ویژگی های مهم ابزارهای بادی

ویژگی های مهم ابزارهای بادی و بنزینی با یکدیگر متفاوت هستند. در این قسمت برای شناخت مزایا و معایب ابزارهای بادی به ویژگی‌های مهم ابزارهای بادی اشاره‌کنیم.

ابزارهای بادی با استفاده از کمپرسور بادی کار می‌کنند. این کمپرسورها جز دستگاه‌های پیشرفته هستند که کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارند. ایمنی ابزارهای بادی نسبت به ابزارهای برقی بیشتر است و به دلیل اینکه برای کار کردن به‌جای نیروی برق از باد استفاده می‌کنند، خطراتی مانند برق‌گرفتگی یا اتصالی هنگام استفاده از آن‌ها به وجود نمی‌آید.

این ابزارها نیروی بیشتری تولید می‌کنند و در مقایسه با ابزارهای برقی علاوه بر اینکه حجم کمتری دارند کوچک‌تر و سبک‌تر هم هستند و کار کردن با آن‌ها راحت‌تر و سریع‌تر شده است. قیمت ابزارهای بادی با توجه به کارکرد بالا و سرعت عمل خوبی که دارند بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید ابزار برقی با کیفیت

بهترین برند های تولیدکننده ابزارهای بادی

بهترین برند های تولیدکننده ابزارهای بادی

به‌منظور آشنایی با بهترین برندهای تولیدکننده ابزارهای بادی می‌توانید سری به وب‌سایت ابزار مال فروشگاه اینترنتی انواع ابزارآلات صنعتی و خانگی بزنید. این مجموعه با حذف واسطه‌ها انواع ابزارآلات باکیفیت ایرانی و خارجی را با قیمت‌های ارزان در اختیار هم‌وطنان عزیز قرار می دهد. با توجه به اینکه انواع ابزارهای بادی و بنزینی جز پرکاربردترین ابزارهای صنعتی هستند، برندهای تولیدکننده این ابزار برندهای بسیار معروفی هستند.

از جمله این برندهای معروف می‌توان به رونیکس، اطلس کوپکو، Crafts Man، آمیکو و ماکیتا اشاره کرد. جک های بادی، انواع اره‌های زنجیری و زاویه سنج های بادی، دستگاه‌های دمنده و مکنده و فرز های بادی، جزء ابزارهای مهم و پرکاربرد در صنایع هستند که قبل از خرید آن‌ها باید با ویژگی‌های مهم ابزارهای بادی و بنزینی آشنا باشیم.

ویژگی های مهم ابزارهای بنزینی

پس از اشاره به ویژگی‌های مهم ابزارهای بنزینی با مزایا و معایب این ابزارآلات آشنا می شویم.

همان‌طور که از نام این ابزارها پیدا است، برای کار کردن نیاز به سوخت بنزین دارند و این سوخت باعث می‌شود تا راندمان کار این ابزارآلات افزایش پیدا کند. استفاده از این ابزارها در جاهایی که دسترسی به نیروی برق وجود ندارد بسیار کاربردی است. چرا که ممکن است در مناطق دور افتاده نیاز به استفاده از ابزار داشته باشید و یا برای قطع کردن تنه درختان مرده یا برش چوب و یا ساخت و ساز با استفاده از چوب، نیاز به ابزاری مانند اره داشته باشید.

اما هنگامی که برق یا باتری برای ابزار دسترسی نداشته باشید، استفاده از ابزارآلات بنزینی بهترین و مناسب ترین گزینه است. از جمله ابزارآلاتی که در مناطق دور دست مورداستفاده قرار می‌گیرند، ژنراتور های بنزینی و اره‌های زنجیری هستند که از سوخت بنزین استفاده می‌کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم ابزارهای بنزینی این است که برای حرکت دادن ابزارهایی که نیاز به حرکت دارند از موتورهای بنزینی استفاده می شود.

اگر فهمیدن این قسمت برای شما سخت شده یک مثال برای شما می زنیم. فرض کنید که برای کشاورزی و باغبانی نیاز به استفاده از دستگاهی مانند چمن‌زن یا شمشاد زن دارید و این دستگاه را باید روی سطوح مختلف حرکت بدهید. در این صورت با استفاده از موتور های بنزینی به‌راحتی می‌توانید این دستگاه ها را حرکت بدهید و از آن‌ها استفاده کنید.

از ویژگی های ابزارهای بنزینی این است که به دلیل استفاده از بنزین و تولید انرژی حرارتی بالا، می‌توانند در کوتاه ترین زمان ممکن کار زیادی را انجام دهند. به همین خاطر بهره وری این ابزار بسیار بالا است و در مدت زمان کوتاهی می‌توان بیشترین بهره گیری از نیروی تولید شده را داشت.

بیشتر بخوانید: ابزارهای پنوماتیک یا برقی؟ کدام برای شما مناسب تر است؟

معایب ابزارهای بنزینی

تا این قسمت درباره ویژگی‌های مهم ابزارهای بادی و بنزینی و مزایای استفاده از آن‌ها صحبت کردیم، اما ابزارهای بنزینی و متأسفانه دارای معایبی نیز هستند که استفاده از آن‌ها را دچار محدودیت می کند. به دلیل استفاده از سوخت بنزین برای کارکرد، ابزارهای بنزینی آلودگی محیطی ایجاد می‌کنند، اما برای حل این مشکل، با کاهش مصرف سوخت این دستگاه ها از تجهیزاتی مانند پیشرانه ها استفاده می شود تا بتواند آلودگی‌های محیط زیستی این ابزارها را به میزان زیادی کاهش بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *