فرز برقی, مقالات

مهم‌ترین کاربرد های دستگاه فرز سنگبری

مهم‌ترین کاربرد های دستگاه فرز سنگبری

یکی از متداول ترین ابزارهای برقی که در صنایع سنگبری، آهنگری، نجاری، جواهرسازی، جوشکاری، ماشین سازی و باغبانی مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه فرز است. از آنجایی که بسیاری از افراد با این دستگاه آشنا نبوده و به نوعی اطلاعاتی در رابطه با کاربرد این دستگاه ها برای خود به همراه ندارند، ما در این مطلب تصمیم گرفتیم به بررسی همه جانبه آن پرداخته و مهم‌ترین کاربرد های دستگاه فرز سنگبری را نیز به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

معرفی دستگاه فرز سنگبری

ابتدای محتوا را به معرفی دستگاه فرز سنگبری اختصاص می دهیم. دستگاه فرز سنگبری یکی از کاربردی ترین دستگاه ها در صنایع سنگ بوده که برش های ابتدایی فلزات، سنگ و سرامیک را انجام می شوند. این دستگاه قابلیت نصب بر روی انواع سنگ برش و سنگ سنباده و پولیش را به همراه دارد.

تمام افراد حرفه ای در حوزه سنگ و آهنگری از این دستگاه استفاده می کنند. در واقع شما بدون آن نمی توانید در این زمینه حضور داشته باشید. تمامی افرادی که به صورت حرفه ای در حوزه های مختلف صنعت کار می کنند، نیاز به وسایلی مانند کفساب، پولیش و برش دهنده دارند. دستگاه فلز تمامی این موارد را در خود به همراه داشته و استفاده از آن موجب به کاهش هزینه ها می شود. دستگاه فرز به وسیله دست نگه داشته شده و با انرژی برق و همچنین باد، کمپرسورهای هوا تولید می شود و شروع به کار می کند. برای خرید فرز برقی بر روی لینک کلیک نمائید.

کاربرد های دستگاه فرز سنگبری چیست؟

کاربرد های دستگاه فرز سنگبری چیست؟ و اصلا چرا تا این اندازه دستگاه فرز سنگبری در بین ابزار آلات با تقاضای بسیاری رو به رو است؟ در این بخش قصد داریم پاسخ تمامی این سوالات را بدهیم تا شما عزیزان بتوانید اطلاعاتی بهتر و بیشتر از این دستگاه داشته باشید.

کاربرد های متداول دستگاه فرز

کاربرد های دستگاه فرز به دو دسته کاربردهای متداول و کاربرد اختصاصی تقسیم می شود. کاربرد های دستگاه فرز سنگبری شامل رفع بیرون زدگی ها، فلزات و مواردی از این قبیل می باشد. از دیگر کاربردهای رایج این دستگاه نیز می توان به برش قطعات با انواع متریال های مختلف اشاره کرد.

تیز کردن ابزارهای باغبانی

دستگاه فرز علاوه بر بریدن و ساییدن، ی تواند نقش یک تیز کننده بسیار خوب را برای شما ایفا کند. شما می توانید به وسیله دستگاه فرز تمامی ابزارهای خانگی و باغبانی خود را تعمیر کنید. نکته حائز اهمیت این است که در انجام این کار باید دقت کافی را به همراه داشته باشید، چرا که کاری بسیار خطرناک است.

بیشتر بخوانید : تفاوت صفحه گرانیت بر با سرامیک بر

کاربرد های اختصاصی دستگاه فرز سنگبری

با توجه به این دستگاه فرز برای چه حوزه ای از صنعت خریداری می شود، کاربرد های اختصاصی دستگاه فرز آن معرفی می شود. به عنوان مثال، می تواند در حوزه سنگبری فعالیت داشته باشد و یا در حوزه جواهرسازی.

کاربرد انواع مختلف دستگاه سنگ فرز

در این بخش قصد داریم شما را با انواع سنگ فرزها معرفی کرده و به بررسی کاربرد انواع مختلف دستگاه سنگ فرز بپردازیم. همان طور که می دانید، سنگ فرزها با توجه به نوع کارایی و ساختارشان به انواع مختلفی تبدیل می شوند. لذا مهم است که با هر یک از آنها آشنا باشید تا بتوانید بهترین را برای صنعت خود انتخاب کنید.

اور فرز

از جمله پر کاربردترین ابزارهای برشی در صنعت نجاری، اور فرزها هستند. این ابزار یکی از انواع سنگ فرزها بود که ساختاری مخصوص به حوزه صنعت چوب دارد. از جمله های کاربردهای دیگر اور فرز در صنعت نجاری نیز می توان به سوراخکاری، فرم دهی در قسمت لبه های چوب، کف تراشی، شکل دهی و همچنین پرداخت چوب اشاره داشت.

بیشتر بخوانید : معرفی صفحه فرز و انواع آن

کاربرد انواع مختلف دستگاه سنگ فرز

فرز آهنگری

قطعات آهنگری طبیعتا بسیار سخت هستند و برش آنها به سادگی امکان پذیر نیست. به همین سبب ست که برای برش قطعات آهنگی از فرز آهنگری استفاده می شود. این دستگاه دارای صفحه برش مخصوص خود بوده تا بتواند به راحتی هر نوع قطعه آهنی را برش دهد.

فرز انگشتی

یکی دیگر از انواع فرز های موجود در بازار که برای انجام کارهایی با ظرافت بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرد، فرزهای انگشتی هستند. این فرزها می توانند در زمینه های نجاری، ظریف کاری، منبت کاری، و همچنین از بین بردن زنگار ها و رنگ ها در سطوح فلزی کاربرد داشته باشند.

ویژگی‌های انواع دستگاه سنگ فرز

از آنجایی که حوزه دستگاه های سنگ فرز بسیار گسترده است و انواع مختلفی را با خود به همراه دارد، در این بخش ما مختصری از ویژگی های تمامی دستگاه های فرز برای شما تهیه کرده ایم تا با مطالعه این بخش به آشنایی با ویژگی‌های انواع دستگاه سنگ فرز به طور کامل بپردازید.

  • این دستگاه دارای سیستم محافظ در برابر اضافه بار است. این سیستم دستگاه را در مواقعی که با آن به انجام عملیات سنگین می پردازید، محافظت می کند.
  • دسته این دستگاه قابلیت جدا شدن و تنظیم را دارد.
  • برخی از مدل های این دستگاه دارای سیستم خاموشی خودکار هستند تا از خراب شدن موتور دستگاه جلوگیری شود.
  • برخی از این دستگاه ها امکان نصب جاروبرقی را برای خود دارند تا به جمع آوری گرد و خاک ناشی از برش کاری و سنباده کاری بپردازد.
  • این دستگاه دارای کلید ضامن دار است تا از روشن شدن اتفاقی دستگاه جلوگیری شود.
  • دستگاه ضد لغزش می باشد تا انجام عملیات به خوبی و با دقت کافی انجام شود.
  • دستگاه سنگ فرز دارای دیمر یا سرعت متغیر است که با استفاده از این ویژگی می توانید به کنترل سرعت بپردازید و از سوختن قطعات جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید ابزار برقی با کیفیت

نکات ایمنی در هنگام کار با دستگاه سنگ فرز

دانستن نکات ایمنی در هنگام کار با دستگاه سنگ فرز می تواند به حفظ جان شما منجر شود. این نکات عبارت اند از:

  1. این دستگاه علی رغم این که سایز کوچکی دارد، به عنوان یک ابزار قدرتمند شناخته می شود که سرعت چرخش آن تا 8000 دور در دقیقه است. پس در نظر داشته باشید که استفاده از لوازم ایمنی مانند عینک ایمنی و کلاه کاملا ضروری است.
  2. به هیچ عنوان بدون لباس ایمنی به کار با این دستگاه نپردازید.
  3. بسیاری از افراد محافظ سنگ فرز را جدا می کنند تا بتوانند از صفحات بزرگ تر استفاده کنند. این کار بسیار خطرناک است و به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

رعایت نکات ایمنی به هنگام کار با دستگاه سنگ فرز بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع آموزش تبدیل مینی فرز به اره زنجیری

نکات ایمنی در هنگام کار با دستگاه سنگ فرز

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی بر این داشتیم تا شما عزیزان را با مهم‌ترین کاربرد های دستگاه فرز سنگبری آشنا کنیم. از این که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید، صمیمانه سپاس گزاریم و امیدواریم که بهترین ها را در اختیار شما قرار داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *