ابزارهای برقی و شارژی, پیچ گوشتی برقی و شارژی, دریل برقی, مقالات

تبدیل دریل به پیچ گوشتی برقی

تبدیل دریل به پیچ گوشتی برقی

تبدیل دریل به پیچ گوشتی برقی

پیچ گوشتی به عنوان یکی از ابزارآلاتی معرفی‌ می‌شود که برای باز یا بستن انواع مختلفی از پیچ‌ها مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد. درست است که پیچ گوشتی روند کار را برای ما بسیار ساده‌ تر ‌می‌کند، اما استفاده از دریل برقی ‌می‌تواند سرعت و سهولت کار را به مراتب افزایش دهد. به نظر شما، آیا‌ می‌شود که تبدیل دریل به پیچ گوشتی برقی را انجام داد؟ اگر تا به امروز به این فکر افتاده‌اید که از دریل برقی خود به عنوان پیچ گوشتی استفاده کنید، اما نمی‌دانید چگونه، در این مطلب از ابزارمال همراه ما باشید تا به هر آنچه که باید در این رابطه بدانید، بپرازیم.

آیا ‌می‌توان از دریل به عنوان پیچ‌گوشتی استفاده کرد؟

در بازار، بسیاری از دریل‌های شارژی موجود هستند که این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهند که با استفاده از آنها به پیچ کاری بپردازید. از این رو به آنها، دریل پیچ گوشتی شارژی می‌گویند.

از آنجایی که برای بسیاری از افراد سوال پیش می‌اید که آیا می‌توان از دریل به عنوان پیچ‌گوشتی استفاده کرد؟ باید گفت که ابتدا شما باید به این موضوع توجه داشته باشید که دریل شارژی شما قابلیت تنظیم سرعت و همچنین چپ گرد یا راست گرد را داشته باشد. این حالت به شما این امکان را می‌دهد که اقدام به تغییر مته برای باز کردن یا بستن پیچ‌ها کنید.

از حالت ساعت گرد در دریل‌ها می‌توان برای بستن پیچ استفاده کرده و بلعکس، از حالت پادساعت‌ گرد می‌توانید برای باز کردن آن استفاده کنید. نکته مهمی اما به هنگام استفاده از دریل برای باز و بسته کردن پیچ‌ها وجود دارد که آن هم محافظت از آرمیچر است. زمانی که کاملا مطمئن شدید که پیچ کاری به اتمام رسیده است، کار را متوقف کنید تا به آرمیچر دریل آسیبی وارد نشود.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید ابزار برقی با کیفیت

برای تبدیل دریل به پیچ‌گوشتی شارژی به چه مته‌هایی نیاز داریم؟

این که شما برای تبدیل دریل به پیچ گوشتی شارژی به چه مته‌ای احتیاج دارید، بسته به کاری که می‌خواهید انجام دهید متفاوت خواهد بود. از بین تمامی سری‌هایی که برای دریل‌های مورد استفاده قرار می‌گیرد، سری چهارسو و همچنین سری ستاره‌ای به عنوان رایج‌ترین‌ها معرفی می‌شوند. برای این که بتوانید به خوبی به پیچ کاری این دسته از پیچ‌ها بپردازید، نیاز به سری چهارسو دارید. به ترتیب دیگر موارد نیز به شرح زیر هستند:

  • مته از نوع شش گوش برای پیچ‌های آلنی
  • مته بکس برای پیچ‌های مربعی
  • مته شش گوش برای پیچ‌های شش گوش

حال که متوجه شدید که برای تبدیل دریل به پیچ‌گوشتی شارژی به چه مته‌هایی نیاز داریم، به سراغ نکات مهم به هنگام تبدیل دریل به پیچ گوشتی برقی می‌رویم. برای خرید پیچ گوشتی برقی و شارژی بر روی لینک کلیک نمائید.

برای تبدیل دریل به پیچ‌گوشتی شارژی به چه مته‌هایی نیاز داریم؟

نکات مهم به هنگامی که تبدیل دریل به پیچ گوشتی برقی باید رعایت کرد

در این بخش به بررسی انواع نکات مهم به هنگام تبدیل دریل به پیچ گوشتی برقی می‌پردازیم.

مته مناسب را برای تبدیل دریل به پیچ گوشتی برقی انتخاب کنید

مته‌ها می‌توانند دارای سر تیغه‌های مسطح، چهارسو یا سری بکس باشد. پس همان‌طور که اشاره کردیم، انتخاب مته مورد نظر بسته به کار شما متفاوت است. شما باید حتما مته‌ای را انتخاب کنید که با سر پیچ شما یکسان باشد. اگر مته خیلی بزرگ‌تر یا خیلی کوچک‌تر باشد، با پیچ خوب جفت نشده که نهایتا ممکن است خرابی‌های بسیاری را با خود به همراه داشته باشد.

مته پیچ گوشتی را داخل سه نظام دریل قرار دهید

اگر با بخش سه نظام آشنا نیستید، باید گفت که سه نظام به قسمتی در جلوی مته گفته می‌شود که مته را سفت در جای خود نگه می‌دارد. شما می‌بایست ابتدا به کمک یک آچار مخصوص یا با دست، که البته در صورت اتوماتیک بودن دریل، سه نظام را کاملا سفت کنید تا مته کاملا ایمن و استاندارد در جای خود نگه داشته شود. حال پس از این که کاملا مطمئن بودید که سری دریل محکم است و شل نمی‌شود، اقدام به باز یا بسته کردن پیچ کنید.

دریل را محکم نگه دارید

مطمئن باشید که به هنگام تبدیل دریل به پیچ گوشتی برقی، دریل را به خوبی و به صورت ایمن در جای خود نگهداشته‌اید. پیچ گوشتی برقی یک ابزار الکترونیکی است و باید همواره تحت کنترل کامل شما باشد.

تفاوت پیچ گوشتی برقی و دریل

با تمامی این تفاسیر، قطعا در حال حاضر تنها سوالی که برای شما به وجود آمده است این است که حالا تفاوت پیچ گوشتی برقی و دریل در چه چیزی است؟ در ابتدا باید بگوییم که شما چه با دریل برقی پیچ‌ها را بچرخانید یا چه با پیچ گوشتی برقی، روند عملکرد بسیار ساده و آسان‌تر از استفاده از پیچ گوشتی‌های دستی است. در ادامه نیز با معرفی جداگانه هر یک، بیشتر به تفاوت این دو ابزار می‌پردازیم.

پیچ گوشتی برقی چیست؟

همان‌طور که از نام پیچ گوشتی برقی پیداست، یک عملکرد اصلی دارد که آن هم باز یا بستن انواع مختلفی از پیچ‌ها می‌باشد. به جای این که این ابزار دارای یک سه نظام قابل تنظیم باشد، یک سه نظام محرک را با خود به همراه دارد که فقط مته با شفت شش ضلعی را پذیرا است.

سال‌های قبل، پیچ گوشتی‌های برقی با باتری‌های که در بین افراد باتری‌های AA شناخته می‌شدند و قابلیت تعویض نیز داشتند، محبوبیت بسیاری را علی‌الخصوص در بین افراد فنی پیدا کرده بودند. امروزه تمامی این ابزارها دارای باتری‌هایی با ظرفیت بسیار بالا بوده و از سویی دیگر بسیاری از آنها به شکل مستقیم با انرژی برق کار می‌کنند.

بشتر بخوانید : کاربرد دریل ستونی یا دریل ایستاده چیست؟

دریل شارژی چیست؟

دریل‌های شارژی محصولاتی هستند که در وهله اول برای سوراخ کاری از آن‌ها استفاده می‌شود. از آنجایی که سه نظام قابلیت تنظیم را برای خود در این دریل‌ها دارد، می‌تواند انواع مته‌ها را پذیرا باشد و به عنوان یک پیچ گوشتی نیز عمل کند. مته‌هایی که در این دریل‌ها قرار دارد با سرعت 2000 دور در دقیقه می‌چرخد که به طبع سرعت گشتاور بیشتری نسبت به پیچ گوشتی‌های برقی که حدود 400 دور در دقیقه می‌چرخند، دارند.

پیچ گوشتی برقی دریل شارژی
سرعت گشتاوری کمتر (400 دور در دقیقه)سرعت گشتاوری بیشتر (2000 دور در دقیقه)
برای بستن پیچ ها استفاده می‌شود.برای بستن پیچ‌ها و انواع سوراخ کاری‌ها استفاده می‌شود.
دارای سه نظام متحرک است.دارای سه نظام قابل تغییر است.

دریل شارژی چیست؟

سخن پایانی

در این مطلب سعی بر این داشتیم تا به هر چیزی که باید در رابطه با تبدیل دریل به پیچ گوشتی برقی بدانید، بپردازیم. امیدواریم که توانسته باشیم بهترین اطلاعات را در این رابطه ارائه داده باشیم. در صورت بروز هر گونه سوال و خرید ابزار آلات، می‌توانید با کارشناسان مطرح مجموعه ابزار مال در ارتباط باشید. برای خرید دریل برقی بر روی لینک کلیک نمائید.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *